آخرین اخبار

استفاده از نانوکاتالیست‌های طلا برای درمان بیماری‌های عصبی

استفاده از نانوکاتالیست‌های طلا برای درمان بیماری‌های عصبی

یک استارت‌آپ نانویی، از نانوکاتالیست‌های طلا برای مقابله با بیماری‌های عصبی ویرانگر، از جمله پارکینسون استفاده می‌کند. بایوتک کلن (Biotech Clene Nanomedicine) که برنامه‌ریزی برای عرضه عمومی سهام خود را آغاز نموده است، نوعی نانوکاتالیست مبتنی بر ذرات طلا توسعه داده و مدعی است که این محصول، می‌تواند انقلابی در درمان بیماری‌های مغز و اعصاب ایجاد نماید.

یکی از کاربردهای کلیدی نانوفناوری، توسعه محصولات دارویی و بهبود اثربخشی درمان‌های پزشکی است که در سال‌های اخیر، به نجات جان هزاران بیمار مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج کمک کرده است. یک مثال بارز این کاربردهای پزشکی، توسعه محصولات نانویی برای درمان بیماری‌های عصبی و ضایعات مغزی است. «بایوتک کلن»، با استفاده از نانوذرات طلا به عنوان کاتالیستی برای واکنش‌های سلولی اساسی، برخی از بیماری‌های این حوزه، از جمله «MS» و پارکینسون را هدف قرار داده و به نتایج موفقی هم دست یافته است.

«CNM-Au8» یک نانوکاتالیست زیستی است که به صورت خوراکی تجویز شده و با افزایش واکنش‌های درون سلولی، ترمیم و بازگشت آسیب‌های عصبی را تسریع می‌کند. هم‌اکنون، مطالعات فاز 3 در درمان بیماری «ALS» و فاز 2 در درمان «MS» و پارکینسون در جریان است. نتایج مقدماتی از آزمایش‌های فاز دوم بیماران مبتلا به «ALS»، نشان می‌دهد که در یک دوره دوازده هفته‌ای، بیش از 40 درصد آن‌ها، بهبود عملکرد نورون‌های حرکتی را تجربه نموده که یک امتیاز استاندارد در درمان این بیماری به حساب می‌آید.

گفتنی است که «بایوتک کلن» در کریسمس امسال، روند ادغام با شرکت «Tottenham Acquisition I Limited» را متوقف نموده و تصمیم به عرضه عمومی سهام خود گرفته است. درآمد حاصل از این کار، 31.9 میلیون دلار بوده که ترکیبی از آورده سهامداران و همچنین بودجه بلوکه شده ناشی از حسن اعتماد در قرارداد با «تاتنهام» می‌باشد. این شرکت، امیدوار است که با تسریع آزمایشات بالینی و رسیدن به نتایج موفقیت‌آمیز، دوره جدیدی از سرمایه‌گذاری‌های تحقیق و توسعه‌ای جهت تولید و تجاری‌سازی محصولات دارویی جدید را آغاز نماید.

 

مرجع: «pharmaphorum»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.