آخرین اخبار

تجربه موفق یک شرکت زایشی و تلاش برای ایجاد یک مرکز تولید نانومواد

تجربه موفق یک شرکت زایشی و تلاش برای ایجاد یک مرکز تولید نانومواد

تجربه موفق یک استارت‌آپ نانویی در توسعه فناوری و تولید محصول، سرمایه‌گذاران و حامیان دانشگاهی آن را به این فکر انداخته تا از آن، به‌عنوان مدلی برای ایجاد یک مرکز تولید نانومواد و کمک به سایر استارت‌آپ‌ها استفاده نمایند. کاربیک (Carbice) که بر روی نانولوله‌های کربنی متمرکز است، پس از تأمین مالی موفق و جذب سرمایه 15 میلیون دلاری، در تلاش برای توسعه مقیاس و تولید انبوه محصول انحصاری خود به‌نام «Carbice Carbon» است.

مرکز فناوری جورجیاتک (Georgia tech)، به‌عنوان یکی از مراکز تحقیقاتی برتر در آمریکا، مجموعه مهارت‌های دانشی، تخصص و تجهیزات خود را برای راه‌اندازی و توسعه شرکت‌های زایشی مختلفی همچون کاربیک به‌کار می‌گیرد. این استارت‌آپ که در سال 2017 میلادی تأسیس شده است، در همین مدت کوتاه، یک فناوری انحصاری توسعه داده که از نانولوله‌های کربنی و پتانسیل‌های قابل توجه آن‌ها، به‌منظور جلوگیری از اتلاف انرژی و گرم شدن بیش از حد دستگاه‌های الکترونیک مصرفی استفاده می‌کند. این استارت‌آپ، پس از یک تأمین مالی 1.5 میلیون دلاری در همان سال تأسیس، در نوامبر 2020 نیز، موفق به جذب 15 میلیون دلار دیگر برای توسعه مقیاس و تولید انبوه محصول خود شد.

گفتنی است که این موفقیت چشمگیر، به‌عنوان مثالی بارز از کارآفرینی دانشگاهی، مرکز فناوری جورجیا را بر آن داشته تا از تجربه کاربیک، برای ایجاد یک مرکز تولید نانومواد استفاده نماید. جان مورهاوس (John Morehouse)، مدیر مرکز نوآوری تولید جورجیا، پیرامون تصمیم این نهاد اظهار داشت: «استفاده از این آموخته‌ها و راه‌اندازی یک مرکز تولید نانومواد، آن را به قطبی کلیدی در کمک به سایر استارت‌آپ‌های شبیه کاربیک و سایر تولیدکنندگان و فعالان حوزه نانوفناوری، تبدیل می‌کند». اشاره به این موضوع، خالی از لطف نیست که مرکز نوآوری تولید جورجیا، در اتصال کاربیک به سرمایه‌گذاران ایالتی و گسترش کسب‌وکار این استارت‌آپ، کمک شایان توجهی داشته و به نظر می‌رسد که تصمیم به تکرار این تجربه، در مقیاس بسیار وسیع‌تری دارد.

لازم به تأکید است، ایده اولیه تأسیس کاربیک، در سال 2011 میلادی و از سوی پروفسور باراتوند کولا (Baratunde Cola) مطرح گردید. پس از متقاعدسازی «TechSquare Labs» و «GRA Venture Fund» برای فعالیت جدی در قالب یک شرکت، توسعه فناوری این استارت‌آپ سرعت یافت. حال به نظر می‌رسد که با تأمین مالی 15 میلیون دلاری جدید و امکان توسعه مقیاس تولید، حرکت به سوی بازارهای بزرگ‌تر برای کاربیک مهیا شده است.

 

مرجع: «Biz Journals»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.