آخرین اخبار

جذب سرمایه ۱۶ میلیون دلاری برای تولید ایمپلنت‌های پزشکی

جذب سرمایه ۱۶ میلیون دلاری برای تولید ایمپلنت‌های پزشکی

«سولوی» (Solvay) که یک شرکت بزرگ تأمین‌کننده مواد مختلف است، با هدف بهبود تکنیک‌های ساخت ایمپلنت و سایر تجهیزات پزشکی، توافقنامه همکاری جدیدی با یک استارت‌آپ نانویی فعال در زمینه چاپ سه‌بعدی امضا کرده است. طبق این توافقنامه، «سولوی» از طریق بازوی سرمایه‌گذاری خود، یعنی «Solvay Ventures»، یک سرمایه‌گذاری 16 میلیون دلاری در پرینترپرز (PrinterPrezz) خواهد داشت.

ایده اولیه پرینترترز، استفاده از چاپ سه‌بعدی پلیمر و فلز و به‌کارگیری نانوفناوری برای تسهیل و تسریع طراحی و ساخت انواع ایمپلنت و سایر تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی می‌باشد. این ایده که در نهایت به توسعه تکنیک جدیدی تحت عنوان «Medifacturing» انجامید، آن‌چنان ارزشمند بوده که تنها پس از گذشت دو سال از تأسیس شرکت، سالوی را متقاعد به سرمایه‌گذاری 16 میلیون دلاری در آن نموده است.

همکاری فناورانه دو شرکت، متمرکز بر توسعه فناوری پخت لیزر انتخابی (Selective laser sintering-SLS) برای ساخت ایمپلنت‌های پزشکی خواهد بود. کریستوف شرام (Christophe Schramm)، از مدیران ارشد سالوی، در خصوص سرمایه‌گذاری جدید این شرکت و همکاری با پرینترپرز اظهار داشت: «سالوی به منظور دستیابی به راهکارهای فنی کارآمد مبتنی بر چاپ سه‌بعدی برای صنعت بهداشت و سلامت، با شرکت‌های مختلفی در همه بخش‌های اکوسیستم تولید مواد افزودنی همکاری می‌کند. همکاری جدید، به ما امکان می‌دهد تا تخصص منحصربه‌فرد پرینترپرز را با آخرین فناوری‌های تولید مواد افزودنی سالوی برای پخت انتخابی لیزر ترکیب نموده و سرعت تولید ایمپلنت و دستگاه‌های پزشکی را افزایش دهیم».

لازم به تأکید است که در اکتبر سال جاری میلادی، پرینترپرز موفق به دریافت مجوز سازمان غذا و دارو (FDA) برای یکی از محصولات خود از خانواده ایمپلنت‌های ستون فقرات گردید. این سیستم ایمپلنت، به‌عنوان یک بستر مرجع برای نوآوری‌های بعدی دستگاه‌های پزشکی عمل خواهد کرد. از طرف دیگر، مواد زیستی سالوی که تحت عنوان «Solviva» تولید می‌شوند، شرایط لازم برای قرارگیری طولانی‌مدت یا دائمی در معرض مایعات و بافت‌های انسانی را داشته و از همین رو، این شرکت قصد دارد تا با همکاری جدید خود و استاده از چاپ سه‌بعدی، از این دانش برای بهینه‌سازی فرآیندهای «تولید مواد، پردازش، طراحی و تست» استفاده نماید. این همکاری، پیشرفت فناوری‌های مربوط به توسعه تجهیزات پزشکی فعلی را تسریع کرده و نتایج عملکردی بهتری برای بیماران به دنبال خواهد داشت.

 

مرجع: «Plastics Today»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.