آخرین اخبار

صادرات یک میلیون دلاری قرص‌های ضدعفونی به هند

صادرات یک میلیون دلاری قرص‌های ضدعفونی به هند

استارت‌آپ «C-Bond Systems» که از پتانسیل‌های قابل توجه فناوری نانو برای کمک به صنایع مختلف استفاده نموده، خبر از دریافت سفارشی به ارزش یک میلیون دلار برای قرص‌های ضدعفونی‌کننده خود داده است. این سفارش، از سوی شرکت دورائنت (Duraent)، به‌عنوان توزیع‌کننده انحصاری محصولات «C-Bond» در هند ارائه شده و در مرحله نخست توافق، محموله‌ای به ارزش صد هزار دلار از قرص‌های «MB-10» و سایر محصولات ضدعفونی، در اختیار این شرکت قرار می‌گیرد. دورائنت موظف است تا برای حفظ انحصار خود در توزیع این محصولات، نهصد هزار دلار باقیمانده را نیز در سال 2021 میلادی خریداری نماید.

استفاده از قرص‌های «MB-10»، روشی آسان و مقرون به‌صرفه برای دسترسی به دی‌اکسید کلر به عنوان یک ضدعفونی کننده قوی در تأسیسات شهری و زیرساختی به شمار می‌رود. با ریختن این قرص‌ها در یک گالن آب، محصولی حاصل می‌شود که یک ضدعفونی‌کننده کارآمد و غیر خورنده سطح است و می‌تواند تا هفت روز مورد استفاده قرار گیرد. «MB-10» که در فهرست محصولات تأیید شده برای مقابله با اپیدمی کووید-19 قرار دارد، با تقاضای فراوانی در کشورهای مختلف همراه شده و بخش عمده‌ای از توافقنامه «C-Bond» و دورائنت نیز معطوف به همین قرص‌ها می‌باشد.

اسکات سیلورمن (Scott R. Silverman)، مدیرعامل «C-Bond»، در خصوص توافق جدید اظهار داشته: «این اولین سفارش قرص‌های MB-10 از سوی دورانئت است که می‌تواند نقطه عطفی مهم برای ادامه توسعه فعالیت‌های بین‌المللی ما محسوب شود. از آنجاکه تلاش برای مبارزه با کرونا ویروس و سایر عوامل بیماری‌زا از اهمیت بالایی برخوردار است، ما معتقدیم که دورائنت یک شریک کلیدی برای کمک به افزایش استفاده از محصول ضدعفونی ما برای حضور پررنگ در بازار هند خواهد بود».

گفتنی است که «C-Bond»، یک شرکت فناور فعال در حوزه فناوری نانو است که با برخورداری از یک سبد دارایی فکری قدرتمند، شامل 22 پتنت گرنت شده و در حال ارزیابی و همچنین مجوزهای بهره‌برداری از پتنت متعلق به دانشگاه رایس (Rice University) با ارزشی معادل 33.7 میلیون دلار (مطابق با ارزیابی‌های یک شرکت پیشگام در قیمت‌گذاری دارایی‌های فکری)، کار خود را از صنعت شیشه و تقویت شیشه خودرو از طریق نانو مواد آغاز نمود. کسب‌وکار این شرکت، در دو بخش اصلی حمل‌ونقل (C-Bond Transportation Solutions Group) و ایمنی (C-Bond Safety Solutions Group) متمرکز بوده و از مهم‌ترین محصولاتش، می‌توان به تقویت‌کننده شیشه جلو خودرو با نشان تجاری «C-Bond NanoShieldTM»، قرص‌های ضدعفونی «MB-10 Tablets®» با قابلیت مقابله با انواع ویروس و باکتری، پوشش فتوکاتالیستی کاهش‌دهنده ذرات معلق هوا «C-Bond FN Nano» و فناوری پخش پروبیوتیک‌ها در هوا تحت عنوان «Synbio® Air» اشاره نمود. بنا بر توافقات صورت گرفته بین «C-Bond Systems» و دورائنت، توزیع انحصاری «MB-10»، «C-Bond FN Nano» و «Synbio® Air» در هند، بر عهده این شرکت خواهد بود.

 

مرجع: «Street Insider»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.