آخرین اخبار

جذب سرمایه برای توسعه یک پلتفرم زیستی کشف دارو

جذب سرمایه برای توسعه یک پلتفرم زیستی کشف دارو

استارت‌آپ هندی شیلپس (Shilps Sciences) که بر روی توسعه یک پلتفرم دارویی فعالیت می‌کند، موفق به جلب نظر انجل‌لیست (AngelList) برای یک دوره جذب سرمایه شده است. این استارت‌آپ‌ که تلفیقی از نانوفناوری و فناوری‌های زیستی را بکار گرفته، به‌دنبال ارائه یک پلتفرم برای کشف و توسعه محصولات دارویی جدید است.

شیلپس، با درکی عمیق از فناوری‌های زیستی و احاطه فنی بر قابلیت‌های فناوری نانو، در تلاش است تا استفاده از سلول‌ها برای کاربردهای مختلف را عملیاتی نماید. یکی از این کاربردهای بالقوه، ارائه راهکارهای درمانی برای مقابله با انواع سرطان است. فناوری جذاب این استارت‌آپ، توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب نموده و پای انجل‌لیست که خود متشکل از مجموعه‌ای از سرمایه‌گذاران مختلف است را به آن باز نموده است. بنا بر توافقات صورت گرفته، از این سرمایه‌گذاری برای توسعه فعالیت‌های شیلپس در بازار آمریکا استفاده خواهد شد. نکته شایان ذکر اینجاست که میزان سرمایه جذب شده که در نوامبر سال جاری توافقات آن انجام شده، تا کنون افشا نشده است.

آبهیشک ناگ (Abhishek Nag)، سرپرست سرمایه‌گذاری «آنجل لیست» در هند، در ارتباط با همکاری این گروه با شیپلس می‌گوید: «خوشحالم که می‌بینم یک شرکت علمی عمیق از هند، در حال توسعه یک فناوری انقلابی برای جهانیان است. زیست‌شناسی مصنوعی را می‌توان مرز بعدی نوآوری‌های جهانی دانست که طیف وسیعی از صنایع را به شکل اساسی دگرگون خواهد کرد». با توجه به بازار جهانی آنالیز سلولی که در سال 2019 میلادی در حدود 16 میلیارد دلار برآورد شده و تخمین‌های آتی مبنی بر افزایش تا 22.7 میلیارد دلار تا سال 2024، آینده موفقی پیش روی شیلپس ترسیم شده است.

گفتنی است که آشوین لال (Ashwin Lal)، با بیش از دو دهه تجربه در حوزه ابزار دقیق، نانوفناوری و توسعه محصولات مختلف، اقدام به تأسیس شیلپس نموده و اهداف بلندپروازا‌نه‌ای را در ذهن دنبال می‌کند. وی در خلال فعالیت‌هایش، دریافت که فناوری نانو، فرصتی برای توسعه ابزارهای کاربردی برای صنایع مرتبط با علوم زندگی (Life Sciences) است. از همین رو، به هند بازگشت تا استارت‌آپ خود را پایه‌گذاری نماید. چشم‌انداز این استارت‌آپ، تبدیل شدن به یک رهبر نوآوری در حوزه مهندسی بیولوژیک است.

فناوری انحصاری و پتنت‌شده «راکتورهای زیستی نانویی» شیلپس، امکان آنالیز تک‌سلول‌ها برای اهداف درمانی مختلف، از جمله تولید آنتی‌بادی و سلول‌های درمانی «T» را فراهم می‌کند. نکته جالب پیرامون فعالیت‌های این استارت‌آپ موفق، تلاش در یک حوزه بین رشته‌ای متشکل از زیست‌شناسی، الکترونیک، مکانیک سیالات و تحلیل داده‌ها است که امکان توسعه پلتفرم این شرکت برای راهکارهای درمانی مختلف را فراهم می‌کند.

  

مرجع: «Indian Web2»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.