آخرین اخبار

جذب سرمایه برای محفظه‌های حذف ویروس کرونا

جذب سرمایه برای محفظه‌های حذف ویروس کرونا

استارت‌آپ هندی «Log9 Materials» که برای توسعه فناوری‌های مرتبط با انرژی پاک شهرت دارد، در تدارک دور جدیدی از تأمین مالی خود می‌باشد. این شرکت استارت‌آپی که کار خود را با تمرکز بر روی کاربردهای متنوع گرافن و با همکاری وزارت دفاع هند آغاز نمود، در ادامه فعالیت‌هایش، به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت که از آن جمله، می‌توان به توسعه جاذب‌های پایه گرافنی اشاره نمود که برای جلوگیری از نشت مواد نفتی قابل استفاده می‌باشند. این شرکت، با شیوع ویروس کرونا، آون‌هایی عرضه نمود که برای حذف این ویروس از خشکبارها، تجهیزات، دستکش‌ها و سایر اشیاء قابل استفاده می‌باشد. حال با ادامه روند توسعه‌ای شرکت، مدیران آن تصمیم به جذب سرمایه سری «B» و ورود به فازهای توسعه‌ای جدیدتر گرفته‌اند.

در پی شیوع ویروس کرونا و اثرات سوء آن بر جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع، هر یک از نهادهای عمومی و خصوصی به نحوی در تلاش برای مقابله با آن برخاستند. برای مثال، رهبران ارتش هند به این فکر فرو رفتند که برای ایمن نگه داشتن وسایل نیروهای نظامی خود از ویروس کرونا، راهکاری بیابند. در چنین شرایطی بود که این استارت‌آپ بنگلوری، به خوبی از فرصت پیش آمده استفاده نموده و در صدد رفع نیازهای این حوزه، شروع به همکاری با ارتش نمود. «Log9 Materials»، یک استارت‌آپ فعال در حوزه نانوفناوری است که این بار در نتیجه فرصت بازار، در صدد ارائه آون‌هایی برآمد که می‌توانست ماسک‌ها، جلیقه‌های ضدگلوله و سایر تجهیزات مورد استفاده توسط نیروهای نظامی را از ویروس کرونا عاری نماید. اما این تجهیز، نه تنها توسط ارتش هند با استقبال روبرو شد، بلکه در تمامی مراکز پزشکی و درمانی هند، تعداد زیادی از دپارتمان‌های دولتی و همچنین در قسمت‌های حمل بار فرودگاه‌ها نیز مورد استفاده قرار گرفت.

آکشای سینگال (Akshay Singhal)، بنیان‌گذار این استارت‌آپ می‌گوید: «اشعه ماوراءبنفش، می‌تواند به پاک کردن هوا و از بین بردن ویروس‌ها و باکتری‌ها کمک نماید. ما از این فناوری برای ضدعفونی مواد غذایی، ماسک، دستکش، اسناد و مدارک و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌کنیم».

گفتنی است که «Log9 Materials»، موفق به جلب‌توجه حدود 2000 مشتری از هند و کشورهایی مانند فرانسه، نپال و سریلانکا شده که به دنبال استفاده از راهکارهای ابداعی این شرکت برای ضدعفونی مواد و تجهیزات می‌باشند. در پی این موفقیت بزرگ، این شرکت به دنبال یک سرمایه 10 میلیون دلاری است و در همین راستا، مذاکرات با صندوق‌های سرمایه‌گذاری جهانی را آغاز نموده است. شایان ذکر است که این استارت‌آپ هندی، تا بدین جا حدود 240 میلیون روپیه (3.2 میلیون دلار) از «Sequoia Surge» و «Exfinity Venture Partners» جذب سرمایه نموده و به گفته مدیرعامل این شرکت، افزایش تولید و یافتن خریداران جدید محصولات، نیاز به جذب سرمایه بیشتر را ضروری ساخته است.

 

مرجع: «Money Control»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.