آخرین اخبار

بازار ۳.۲ میلیارد دلاری گرافن در صنعت الکترونیک

بازار ۳.۲ میلیارد دلاری گرافن در صنعت الکترونیک

بنا بر آخرین پیش‌بینی‌های صورت گرفته در خصوص بازار جهانی گرافن در صنعت الکترونیک و با در نظر گرفتن بحران کرونا ویروس، حجم این بازار تا سال 2027 میلادی، چیزی بالغ بر 3.2 میلیارد دلار خواهد بود. حجم بازار مذکور در سال 2020، قریب به 424.7 میلیون دلار برآورد شده که تا سال 2027 میلادی، با نرخ رشد مرکب سالیانه تقریباً 33.4 درصدی همراه می‌باشد.

مدت زمان زیادی نیست که گرافن به یکی از موضوعات جالب‌توجه در دنیای فناوری بدل شده است. این ماده که ویژگی‌ها و خواص اعجاب‌آوری دارد، توجه بسیاری از صنایع، به‌ویژه صنایع الکترونیک را به خود جلب نموده است. برای درک بهتر ارزش گرافن، این گفته برنده جایزه نوبل فیزیک سال 2010 میلادی را در نظر بگیرید که کشف گرافن را همانند کشف یک معدن طلا دانسته است. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که سرمایه‌گذاری تحقیق‌وتوسه در خصوص گرافن و ثبت اختراع در این حوزه، در سال 2015 میلادی به حداکثر خود رسید. پس این انتظار که اکنون بعد از گذشت نیم دهه از آن زمان، بربخشیخی از این سرمایه‌گذاری‌ها، با عرضه محصولات تجاری شروع به ثمردهی نمایند، خیلی عجیب به نظر نمی‌رسد.+

بر اساس گزارش بازار تهیه شده، فیلم‌های اکسیدی با رشدی 36.8 درصدی، بازار 2.1 میلیارد دلاری را در سال 2027 میلادی خواهند داشت. اما شواهد حاکی از آن است که شیوع اپیدمی کووید-19، تا حدی این رشد را با اختلال مواجه نموده و نرخ رشد مرکب بخش اکسیدی در 7 سال آینده، 28.7 درصد خواهد بود.

نکته جالب‌توجه دیگر، سهم بازیگران برتر از این بازار ارزشمند است. در حال حاضر، بازار آمریکا با 113.6 میلیون دلار، جذاب‌ترین بازار برای گرافن در صنعت الکترونیک می‌باشد. چین به‌عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان، رشد مرکب سالیانه 41.7 درصدی را در سال‌های آتی برای این بازار داشته و رقیبی جدی برای آمریکا محسوب می‌شود. برآورد می‌شود که حجم بازار چین در سال 2027 میلادی، به 875.3 میلیون دلار افزایش یابد. از دیگر بازیگران فعال در این بازار، می‌توان به کانادا و ژاپن اشاره نمود که به ترتیب، رشد 30.4 و 26.1 درصدی را تجربه خواهند کرد. در اروپا نیز، آلمان با نرخ رشد 28.5 درصدی، توانسته از سایر کشورهای اروپایی پیشی گیرد.

از نکات جالب دیگر این گزارش، می‌توان به شرکت‌های اصلی رقیب در این حوزه اشاره نمود که نام دو شرکت مطرح «IBM» و «سامسونگ الکترونیک» هم در میان آن‌ها می‌درخشد.

 

مرجع: «Globe News Wire»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.