آخرین اخبار

نانوفناوری؛ ابزاری برای رشد خیره‌کننده غول‌های فناوری

نانوفناوری؛ ابزاری برای رشد خیره‌کننده غول‌های فناوری

با ظهور فناوری نانو و توسعه و تکامل آن، بسیاری از حوزه‌های فناوری و صنایع مختلف، با تغییرات وسیعی مواجه شدند که از آن جمله، می‌توان به صنعت رایانه، سلامت و مراقبت‌های بهداشتی و حتی کاربردهای نظامی اشاره نمود. امکان نوآوری در مقیاس نانو، فرصت‌های بی‌شماری را برای رشد در حوزه‌های مختلف پدید آورده و غول‌های فناوری هم به خوبی از این فرصت استفاده کرده‌اند.

بنابر گزارش‌های موجود، بازار جهانی فناوری نانو، در حال تجربه یک رشد قابل توجه است. رشد سالیانه 13.8 درصدی که در برخی کشورهای پیشرو نظیر آمریکا، به 14.7 درصد هم می‌رسد، نشان‌دهنده بازاری به شدت جذاب و البته نوآوری‌های منحصربه‌فردی است که احتمالاً در سال‌های آتی به بازار معرفی می‌شوند. در این میان، برخی از شرکت‌ها به لطف حوزه‌های فعالیت و قابلیت‌های فناورانه خود، بهتر می‌توانند از این پتانسیل رشد استفاده نمایند که در ادامه، به پنج نمونه از آن‌ها اشاره خواهد شد:

1.      «TSMC»: این شرکت تایوانی که در حوزه ساخت نیمه‌هادی‌ها و مدارهای مجتمع کامپیوتری فعالیت دارد، احتمالاً نرخ رشد 30 درصدی را در سال جاری تجربه خواهد کرد. با توجه به حوزه فعالیت، احتمالاً فناوری نانو یکی از اولویت‌های توسعه‌ای و البته از دلایل پیشی گرفتن «TSMC» از رقبا می‌باشد.

2.      «PPG Industries»: این شرکت فعال در صنایع شیمیایی، انواع رنگ، روکش و مواد ویژه مرتبط با این صنعت را تولید می‌کند و احتمالاً در سال جاری، نرخ رشد 36.7 درصدی را به لطف قابلیت‌های فنی خود در حوزه نانو تجربه خواهد کرد.

3.      «Onto Innovation»: این شرکت، ابزارهای کنترل فرآیند را طراحی و تولید نموده که از جمله کاربردهای آن، می‌توان به سیستم‌های بازرسی و اندازه‌گیری، سیستم‌های لیتوگرافی و نرم‌افزارهای تحلیلی کنترل فرآیند (قابل استفاده در صنایع نیمه‌هادی و تولید دستگاه‌های بسته‌بندی پیشرفته) اشاره نمود. پیش‌بینی می‌شود که این شرکت هم در سال جاری با رشد خوبی مواجه شده و درآمدهای آن، 10.8 درصد افزایش یابد.

4.      «Intel»: غول فناوری آمریکا، فناوری‌های ضروری و استاندارد برای دستگاه‌های ابری و هوشمند توسعه می‌دهد و اخیراً به فناوری نانویی جدیدی دست یافته که تعداد ترانزیستورها در هر تراشه را در مقایسه با فناوری‌های فعلی، 2.7 برابر می‌کند. پیش‌بینی رشد قابل‌توجه در کوتاه و میان مدت، برای اینتل کاملاً طبیعی است و نرخ رشد 3.8 درصدی در سه‌ماهه جاری، این موضوع را به خوبی اثبات می‌کند.

5.      «Thermo Fisher Scientific»: این شرکت، در حوزه طراحی و تولید ابزارهای تحلیلی، تجهیزات آزمایشگاهی و مواد مصرفی فعالیت دارد و با توجه به پیش‌بینی رشد 15.7 درصدی در سال جاری میلادی، یکی از شرکت‌هایی است که با ابزار نانوفناوری، رشد خیره‌کننده‌ای را در سال‌های آتی تجربه خواهد کرد.  

 

مرجع: «Finance.Yahoo»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.