آخرین اخبار

خداحافظی کروناویروس با صفحه نمایش تلفن‌های همراه

خداحافظی کروناویروس با صفحه نمایش تلفن‌های همراه

شرکت استرالیایی نانووو (Nanoveu) که در زمینه تولید و عرضه نانو پوشش‌ها فعالیت دارد، محصول جدیدی معرفی نموده که از آن می‌توان برای پاک‌سازی و ایمن نگه‌داشتن صفحات نمایش لمسی در تبلت‌ها و تلفن‌های همراه هوشمند استفاده نموده و این سطوح را از شر ویروس کرونا رها نمود.

با شیوع بیماری‌هایی نظیر سارس و کووید-19، تقاضای فزاینده‌ای برای مواد ضدعفونی کننده پدید آمده است. با وجود مراقبت‌های جدی صورت گرفته در تمام دنیا، اما کرونا ویروس همچنان می‌تازد و قربانی می‌گیرد. سازمان‌های بهداشتی هم مردم را به شستشوی مداوم دست‌ها و ضدعفونی کردن سطوح دعوت می‌کنند. در بسیاری از محیط‌های پر تردد، ضدعفونی نمودن مکرر سطوح، به امری الزامی تبدیل شده است. حتی در شرکت‌ها، سهمیه‌های مواد ضدعفونی‌کننده در اختیار کارمندان قرار گرفته و مسئولین نظافت نیز، به دفعات اقدام به ضدعفونی نمودن سطوح می‌کنند. در این میان، در طول روز بارها و بارها دستانمان را به سطوح مختلف زده و از آنجاکه وابستگی شدیدی هم به تلفن‌های همراه پیدا کرده‌ایم، تقریباً هر ویروسی که با دستمان در ارتباط بوده را بلافاصله به سطوح گوشی‌هایمان منتقل می‌کنیم. لذا سطوح تلفن‌های همراه، به عنوان یکی از مراکز مهم برای تمرکز ویروس‌ها و ایجاد خطر برای مالکانشان محسوب می‌شوند. در واکنش به این معضل بزرگ، نانووو با بهره‌گیری از قابلیت‌های فناورانه و دانش تخصصی خود در حوزه توسعه و تولید نانو پوشش‌ها، محصول جدیدی را به بازار معرفی نموده است.

فناوری ضدویروس نانووو که تحت عنوان نانوشیلد (Nanoshield) عرضه شده است، از نانوذرات پایه مس تشکیل شده و بنا بر تأییدیه‌ آژانس حفاظت از محیط‌زیست آمریکا، 99.9 درصد از باکتری‌ها و ویروس‌های موجود را از بین می‌برد. به نظر می‌رسد که نانووو، در بحبوحه نگرانی‌های ناشی از کووید-19، این چالش را همچون فرصتی ارزشمند دانسته و تلاش دارد تا بخشی از این تقاضای رو به افزایش را با عرضه محصولات تخصصی خود پاسخ دهد. روکش نانویی این شرکت، از یک سطح پلیمری ویژه برخوردار بوده که نانو ذرات اکسید مس را درون خود جای داده است. واکنش نانو ذرات اکسید مس با اکسیژن، موجب تولید مولکول‌های ازن (O3) شده و اتم اکسیژن اضافی در این مولکول‌ها، همچون یک محافظ قدرتمند، باکتری‌ها و ویروس‌های موجود بر روی صفحات نمایش را از بین می‌برد. از آنجا که گفته می‌شود، ویروس موجود بر روی صفحات نمایش تلفن همراه، تا 96 ساعت زنده می‌مانند، از بین رفتن حداکثر 5 دقیقه‌ای آن‌ها از طریق روکش نانویی جدید، یک ویژگی ارزشمند و بسیار کارآمد محسوب می‌شود.

گفتنی است که روکش‌های نانوشیلد، هم‌اکنون در آزمایشگاه‌های آمریکا و سنگاپور، در حال گذراندن آخرین مراحل آزمایش و تأیید بوده و پیش‌بینی می‌شود که استقبال گسترده کاربران تلفن همراه را به دنبال داشته باشد.

 

مرجع: «AzoNano»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.