آخرین اخبار

اپیدمی کرونا، فرصتی که برخی شرکت‌های نانویی خودی نشان دادند!

اپیدمی کرونا، فرصتی که برخی شرکت‌های نانویی خودی نشان دادند!

 

شرکت «IGL Coatings»، در زمره شرکت‌های نانویی فعال در مالزی است که با شیوع اپیدمی کرونا، نه‌تنها با تأثیر منفی بازار روبرو نشد، بلکه با بهره‌برداری بهینه از فرصت‌ها، کسب‌وکار خود را به شدت توسعه داد. این شرکت که به دلیل موفقیت‌های سال‌های اخیرش، چندین جایزه را نصیب خود نموده است، عمدتاً در حوزه پوشش‌های نانویی سازگار با محیط‌زیست و محصولات تمیزکننده فعالیت می‌کند. محصولات «IGL»، در ابتدا برای صنعت خودرو توسعه یافت که به بیش از 50 کشور جهان، از جمله آمریکای شمالی، چین، تایوان و آسیای جنوب شرقی نیز، صادر می‌گردد.

هنگامی که برای نخستین بار، مقررات فاصله‌گذاری فیزیکی و کنترل تردد اعلام شد، «IGL» فقط یک روز فرصت داشت تا مقدمات دورکاری کارمندان و سازمان‌دهی برای تولید محصولات جدید را فراهم نماید. «کئونگ چون چیه» (Keong Chun Chieh)، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت، در این باره می‌گوید: «با عجله، جلسات دپارتمان‌های مختلف برگزار شد و با مشخص شدن وضعیت پروژه‌ها، اولویت‌بندی اجرای سیاست‌های کار از راه دور، ارسال ایمیل به شبکه در سراسر جهان و دیگر استراتژی‌های کسب‌وکار، انجام گرفت. ما نگران بودیم، چرا که آینده بسیار نامشخصی در پیش رو بود».

یکی از ایده‌های خلاقانه شرکت، سرمایه‌گذاری در تولید دستگاه‌های ضدعفونی بود که البته ریسک‌های خاص خودش را هم در بر داشت. اوضاع به شدت بحرانی بود و شاید باز کردن یک محور جدید برای تولید و عرضه محصولات متفاوت، به قیمت شکست و نابودی کسب‌وکار تمام می‌شد. کئونگ در این خصوص اعلام داشته که هدف اصلی، تأمین دستگاه‌های ضدعفونی‌کننده مورد نیاز در چین بود، اما هنگامی‌که تعداد مبتلایان به ویروس کووید-19 در مالزی نیز افزایش یافت، تقاضای محلی هم به طرز چشمگیری رشد کرد.

در راستای تقاضاهای موجود برای محصولات ضدعفونی‌کننده، «IGL» بخش تحقیق و توسعه خود را ترغیب نمود تا محصولی مبتنی بر توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی تولید نماید و نتیجه این تلاش‌ها، «Ecoclean Pure»، یک محصول انحصاری برای این شرکت بود که از عصاره‌های گیاهی تولید می‌شود. یک ضدعفونی‌کننده منحصربه‌فرد برای سطوح که به‌طور اختصاصی، برای جنگ با کرونا آفریده شده است. «IGL»، تمامی امکانات خود را به تولید و عرضه این محصول ملزم نمود و موفقیتی بزرگ به دست آورد. جالب این‌که پیش از تصمیم به تولید «Ecoclean Pure»، این شرکت قصد ورود به بازار ضدعفونی‌کننده‌های دست و بدن را داشت که با ملاحظه اشباع شدن بازار این محصولات و الزام به رقابت با برخی برندهای بزرگ تجاری، بازار ضدعفونی‌کننده‌های سطوح را هدف قرار داد. مدیرعامل «IGL» در این باره می‌گوید: «محصولات مشابه زیادی در بازار وجود نداشت و رقابت بسیار کمتر بود. محصول ما، برای کاربردهای متنوع، از ضدعفونی کردن دستگیره درب‌ها گرفته تا باکس‌های مواد غذایی و بسته‌های مختلف را شامل می‌شود و همکاری با پلتفرم‌های تجارت الکترونیک مشهور، استقبال از آن را به شدت افزایش داد». گفتنی است که در حال حاضر، این شرکت روزانه بالغ بر 1000 لیتر از این محصول نانویی تولید می‌کند و این میزان فروش، افت درآمدی چشمگیر که ناشی از عدم فروش محصولات اصلی به دلیل شیوع ویروس کرونا بود را، به خوبی جبران نمود.

لازم به ذکر است که «IGL» نگرانی خود از افزودن بیوکسیدها به‌عنوان مواد شیمیایی سرطان‌زا به اغلب ضدعفونی‌کننده‌های موجود در بازار را اعلام داشته و معتقد است که استفاده مداوم از این محصولات در خانه‌ها، می‌تواند سلامت کاربران را با مخاطره مواجه سازد. این در حالی است که «Ecoclean Pure»، از عصاره خیار، آلوئه‌ورا و چای سبز استفاده نموده و عاری از هر گونه ماده شیمیایی سمی است. این محلول ضدعفونی‌کننده، به جز بازار محلی مالزی، به کشورهای انگلیس، استرالیا، کره جنوبی، تایلند، فیلیپین و آمریکای شمالی نیز صادر می‌گردد.

 

 

مرجع: «The Edge Markets»

 

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.