آخرین اخبار

تولید محصولات ضدعفونی برای سطوح تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌های الکترونیکی

تولید محصولات ضدعفونی برای سطوح تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌های الکترونیکی

در پی شیوع بیماری کرونا و تقاضای گسترده برای ضدعفونی نمودن سطوح مختلف، یک شرکت فیلیپینی تولیدکننده پوشش‌های نانویی، تلاش‌های خود را از تولید محافظ‌های دستگاه‌های الکترونیکی و گجت‌ها، به حل چالش‌های بهداشتی و ضدعفونی سطوح تغییر داده است. «نانوفیکسیت ونچرز» (Nanofixit Ventures)، به تازگی محصولات ضدعفونی کننده‌ای به بازار عرضه نموده که علاوه بر خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی، بسته به نوع سطح، بین 3 تا 30 روز دوام خواهند داشت.

با پیشرفت فناوری‌های ارتباطی و فراگیر شدن اینترنت، دستگاه‌های تلفن همراه هوشمند، به جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی بشر بدل شده‌اند که تقریباً در هر مکان و زمانی در کنار ما قرار دارند. تلفن‌های همراه را با خود به همه جا می‌بریم و از آنجا که در طول روز، هزاران و شاید میلیون‌ها بار آن‌ها را لمس می‌کنیم، در نتیجه به یک منبع بالقوه برای آلودگی و عفونت بدل می‌شوند. در این میان، شیوع ویروس کرونا، نگرانی‌ها پیرامون آلودگی گوشی‌های موبایل و سایر دستگاه‌های مشابه را دوچندان نموده و این چالش، فرصتی ارزشمند برای «نانو‌فیکسیت» بوده است. در واقع، نانوفیکسیت با تمرکز بر این واقعیت که در پس هر بحران، فرصتی نهفته است، علاوه بر این‌که در مسیر حل چالش‌های مردم حرکت کرده، منبع مالی قابل توجهی را نیز در پیش روی خود ایجاد نموده است. کریس هلگسن (Kris Helgesen)، مدیرعامل این شرکت نانویی، در خصوص فرصت ایجاد شده می‌گوید: «تحقیقات نشان می‌دهد که تلفن‌های ما، به‌طور معمول حاوی حدود 25000 واحد باکتری در هر اینچ مربع هستند که آن‌ها را حتی کثیف‌تر از صندلی‌های توالت می‌کند».

لازم به ذکر است که «نانو فیکسیت»، پیش‌تر بر تولید محصولات محافظ ضربه در سطوح گجت‌ها تمرکز داشت که در ادامه، برخی فناوری‌های جایگزین برای رفع نگرانی‌های بهداشتی را نیز در برنامه خود گنجانید. محصولات ضدعفونی‌کننده این شرکت، به شکل محافظ سطوح و دستمال مرطوب بوده و از دی‌اکسید نقره و تیتانیوم، برای افزایش خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتریایی استفاده می‌کند. هلگسن در خصوص محصول تولیدی این شرکت می‌افزاید: «نانوذرات فعال شده، با سطوح مختلف پیوند برقرار نموده و ویروس‌ها و آلودگی‌ها را از بین می‌برند. اثر پیوند، به نوع سطح و ماده استفاده شده بستگی داشته و در مواردی مانند شیشه، فلزات سخت و استیل، به 30 روز هم می‌رسد».

گفتنی است که پس از انتشار اخبار شیوع کووید-19 در چین و از همان روزهای نخستین اپیدمی، تحقیق و توسعه‌های «نانوفیکسیت» در این حوزه آغاز گردید و در حال حاضر، این شرکت در حال آماده‌سازی شرایط برای تولید ماسک‌های صورت و ضدعفونی کننده دست و بدن نیز می‌باشد. این محصولات، در حال بررسی‌های بین‌المللی بوده و احتمالاً از ماه آینده، آماده توزیع خواهند بود. بازار بزرگ آسیای جنوب شرقی و نیاز فزاینده به محصولات فوق‌الذکر، یک فرصت بازار کلیدی برای «نانوفیکسیت» به حساب می‌آید.

 

مرجع: «CNN Philippines»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.