آخرین اخبار

استفاده از فناوری نانو برای مبارزه با نارسایی‌های حاد قلبی

استفاده از فناوری نانو برای مبارزه با نارسایی‌های حاد قلبی

یک شرکت تولیدکننده محصولات دارویی مرتبط با قلب و عروق، خبر از نتایج موفقیت‌آمیز استفاده از فناوری نانویی جدید خود در پیشگیری از نارسایی‌های قلبی داده است. بنا بر ادعای شرکت «کاردیول تراپوتیکز» (Cardiol Therapeutics)، نانوذرات بکار گرفته شده توسط این شرکت، در سلول‌های فیبروبلاست جمع شده و از التهابات و کاهش عملکرد عضله قلب جلوگیری می‌کنند.

فیبروز (Fibrosis)، یکی از مؤلفه‌های کلیدی در آسیب‌شناسی نارسایی‌های قلبی، به‌ویژه میوکاردیت حاد بوده که با کاهش عملکرد عضله قلب، مرگ ناگهانی افراد کمتر از 35 سال را پدید می‌آورد. در همین راستا، «کاردیول» در عین تلاش برای درمان انواع نارسایی‌های قلبی، توسعه درمان‌های جدید برای این عارضه را به صورت جدی دنبال می‌نماید. محصول اصلی این شرکت، به نام «CardiolRx»، به‌عنوان یکی از سازگارترین فرمول‌های دارویی این حوزه در جهان محسوب می‌شود. از آنجاکه «کاردیول»، بازار چندین میلیارد دلاری کانابینوئیدهای دارویی در کانادا، اروپا و آمریکای شمالی را هدف قرار داده است، نوآوری‌های جدیدی که بتواند کارایی و اثربخشی محصولات دارویی را دوچندان نماید، در زمره اولویت‌های اصلی این شرکت محسوب می‌شود. در همین راستا، یکی از اولویت‌های مهم مد نظر این شرکت دارویی، استفاده از فناوری نانو برای توسعه روش‌های درمانی در این حوزه می‌باشد.

فناوری اختصاصی «کاردیول»، به گونه‌ای طراحی شده که گردش خون را تسهیل نموده و با هدف قرار دادن بافت‌های فبروتیک در قلب، امکان استفاده اثربخش از دارو برای جلوگیری از پیشرفت نارسایی‌های قلبی را فراهم می‌سازد. نانوذرات مذکور، بر پایه پلیمرهای آمفیفیلیک (Amphiphilic) زیست‌تخریب‌پذیر ساخته شده و کمک می‌کند تا داروهای ضدالتهاب، مستقیماً به بافت مدنظر انتقال یابند. «کاردیول» مدعی است که فناوری انحصاری این شرکت، جذب نانوذرات را 100 برابر نموده و در نتیجه، عملکرد دارو را به شدت بهبود می‌دهد.

لازم به ذکر است که نارسایی قلبی، یکی از علل اصلی بستری و مرگ بیماران در آمریکای شمالی بوده و هزینه سالیانه مراقبت‌های بهداشتی برای مبارزه با نارسایی‌های قلبی در این منطقه، به بیش از 30 میلیارد دلار می‌رسد. باید دید که آیا فناوری نانو، به «کاردیول» کمک می‌کند تا بازیگر اصلی این بازار ارزشمند شده و خود را به عنوان پیشتاز معرفی نماید؟

گفتنی است که مجموعه‌ای از کاربردهای بالقوه برای استفاده از فناوری نانو در بیماری‌های قلبی و عروقی و به‌طور خاص، سکته‌های قلبی و مغزی توسعه یافته است که از مهم‌ترین آن‌ها، می‌توان به شناسایی کارآمد نشانگرهای نارسایی قلبی در خون، پیش‌بینی اثرات طولانی‌مدت صدمات قلبی و تحویل دارویی به سلول‌ها و بافت‌های آسیب‌دیده اشاره نمود. در این میان، «کاردیول» به عنوان یکی از شرکت‌های پیشتاز در این حوزه در تلاش است که هرچه بیشتر از پتانسیل‌های فناوری نانو برای حل نمودن این بیماری‌ها و استفاده از مزایای مالی شدید موفقیت در این بازار، استفاده نماید. این شرکت، پیش از این نیز، اقدام به ارائه راهکارهای نانویی برای تولید کانابیدیول یا «CBD» نموده بود که دارای خواص قوی ضد التهابی و ضد فیبروز بوده و می‌تواند برای درمان نارسایی قلبی نوع «HFpEF»، سودمند باشد.  

  

مرجع: «Proactive Investors»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.