آخرین اخبار

تشخیص ۱۵ دقیقه‌ای کرونا با استفاده از کیت‌های نانویی

تشخیص ۱۵ دقیقه‌ای کرونا با استفاده از کیت‌های نانویی

یک شرکت فعال در حوزه نانوفناوری، موفق به توسعه روشی جدید برای غربالگری سریع ویروس کرونا شده است. این روش آزمایشی، ظرف مدت 5 تا 15 دقیقه، توانایی تشخیص ویروس کرونا در بدن فرد را دارا می‌باشد. این تکنیک انحصاری، توسط شرکت سونا نانوتک (Sona Nanotech) توسعه یافته و پیش‌بینی می‌شود که هزینه آن، کمتر از 50 دلار باشد.

بیماری جدید که از ووهان (Wuhan)، واقع در استان هوبی (Hubei) چین آغاز گردیده است، هنوز هم در حال قربانی گرفتن و انتشار در سرتاسر جهان است. در این میان، شناسایی ویروس جدید که نام آن را «nCoV19» گذارده‌اند، نیاز به کیت‌های تشخیصی خاصی دارد که علاوه بر زمان‌بر بودن، به دلیل تقاضای فزاینده در اقصی نقاط جهان، متولیان دولتی کشورهای درگیر را با مشکلات جدی مواجه نموده است. علاوه بر این، در حال حاضر هیچ تست اختصاصی برای شناسایی این ویروس وجود نداشته و این مورد هم، بر نگرانی‌ها افزوده است.

در واکنش به این مشکلات، شرکت سونا نانوتک، از فناوری انحصاری خود که با بکارگیری نانومیله‌ها توسعه یافته است، برای ارائه نوعی تست یک‌بار مصرف بیماری کرونا استفاده نموده که مشابه با تست‌های بارداری و بدون نیاز به هیچ تکنسین ماهر یا تجهیزات آزمایشگاهی اضافی، به راحتی قابل انجام است. گفتنی است که در حال حاضر، اکثر آزمایشات کرونا ویروس، مبتنی بر فناوری «PCR» انجام گرفته که به‌طور معمول، هزینه‌ای 200 دلاری در بر دارد. از آن مهم‌تر، این تست‌ها 2 تا 4 ساعت به طول انجامیده که کار قرنطینه و مبارزه با شیوع بیماری را با اختلال مواجه می‌نماید. در مقایسه با این محدودیت‌ها، تست ابداعی سونا نانوتک، تنها 5 تا 15 دقیقه زمان نیاز داشته و علاوه بر هزینه کمتر، قابل‌استفاده توسط خود فرد نیز می‌باشد.

«دارن رولس» (Darren Rowles)، مدیرعامل سونا نانوتک، در خصوص اهمیت ابزارهای کارا برای آزمایشات غربالگری می‌گوید: «آزمایش‌های غربالگری، ابزارهای مهمی برای مقابله با پیشرفت‌های سریع بیماری هستند. این آزمایشات، به سرعت بیماران در معرض خطر را شناسایی نموده و به پزشکان فرصت می‌دهد تا منابع خود را برای درمان افرادی که نیاز ضروری‌تری به کمک پزشکی دارند، متمرکز نمایند».

لازم به ذکر است که سونا نانوتک، در حال مذاکره با چندین شرکت و سازمان مرتبط با بیماری کرونا است تا پس از بهبود و توسعه تست‌های تشخیصی خود، آن‌ها را به بازار عرضه نماید. با توجه به بازار 20 میلیارد دلاری تشخیص بیماری‌های عفونی تا سال 2024 میلادی و شیوع کرونا ویروس که توجه مردم در سرتاسر جهان را به خود جلب نموده، فرصتی مناسب پیش روی شرکت‌هایی همچون سونا نانوتک قرار دارد تا فناوری خود را برای بهره‌برداری حداکثری از شرایط، بکار گیرند.

 

مرجع: «Finance. Yahoo»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.