آخرین اخبار

استفاده از آسفالت‌های گرافنی در یک فرودگاه ایتالیا

استفاده از آسفالت‌های گرافنی در یک فرودگاه ایتالیا

یک شرکت تأمین‌کننده محصولات مبتنی بر گرافن، خبر از آغاز پروژه جدیدی در فرودگاه بین‌المللی رم داده که به صورت آزمایشی، از آسفالت‌های تقویت‌شده با گرافن استفاده می‌گردد. این پروژه، برای نخستین بار در جهان انجام گرفته و هدف از اجرای آن، بررسی ویژگی‌های آسفالت‌های مبتنی بر گرافن، در مقایسه با آسفالت‌های سنتی است.

در این پروژه شش ماهه، باند فرود فرودگاه «Fiumicino» در رم که همه روزه پذیرای ترافیک نسبتاً زیادی از هواپیماهای بین قاره‌ای کلاس «E» و «F»، از جمله بوئینگ «777s» و ایرباس «A380s» است، با استفاده از آسفالت جدید پوشانده شده و در طی این مدت، بررسی‌های لازم برای ارزیابی کارکرد آسفالت انجام می‌گیرد.

بنا بر اعلام شرکت «دایرکتا پلاس» (Directa Plus) که رهبری این پروژه فناورانه را بر عهده دارد، به منظور تقویت آسفالت، از افزودنی «Gipave» استفاده شده که با همکاری «ایترچیمیکا» (Iterchimica) توسعه یافته و حاوی گرافن می‌باشد. با توجه به حضور شرکت «G.ECO» به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت ایتالیایی «Gruppo A2A» و دانشگاه میلان بیکوکا (University of Milan-Bicocca) به‌عنوان دیگر شرکا، این پروژه را می‌توان مثالی خوب از همکاری بین صنعت و دانشگاه دانست که توسعه و تجاری‌سازی یک فناوری نوظهور را دنبال می‌نماید.

گفتنی است که شرکت انگلیسی دایرکتا پلاس، در سال 2003 میلادی و با هدف توسعه و تولید محصولات مبتنی بر گرافن راه‌اندازی شده و تاکنون محصولات متنوعی را برای صنایع مختلف تجاری‌سازی نموده است. یکی از عمده فعالیت‌های این شرکت، صنایع نساجی است و شرکت تابعه «Directa Textile Solutions»، به منظور تولید پارچه‌های نانویی با کاربری خاص (هدایت حرارتی کنترل شده، اثر ضد الکتریسیته ساکن، اثر باکتریو استاتیک و درجات مختلفی از ضد آب بودن)، طیف وسیعی از ممبران‌های چند منظوره را با استفاده از گرافن عرضه نموده است.

 

مرجع: «Shares Magazine»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.