آخرین اخبار

استقبال گسترده سرمایه‌گذاران از ایده اسکنرهای ارزان‌قیمت تصویربرداری پزشکی

استقبال گسترده سرمایه‌گذاران از ایده اسکنرهای ارزان‌قیمت تصویربرداری پزشکی

شرکت استارت‌آپی «نانوکس» (Nanox) که در زمینه طراحی و توسعه فناوری‌های تصویربرداری پزشکی فعالیت دارد، با توجه به چشم‌انداز رشد آتی و موفقیت‌های اولیه در توسعه اسکنرهای «X-ray»، موفق به جذب سرمایه 26 میلیون دلاری شده است.

دور جدید تأمین مالی نانوکس که به رهبری شرکت سرمایه‌گذاری «Foxconn» و با مشارکت «SK Telecom» و «فوجی فیلم» انجام گرفته، مجموع سرمایه جذب شده توسط این استارت‌آپ را به 55 میلیون دلار افزایش می‌دهد. «ران پلیاکین» (Ran Poliakine)، بنیان‌گذار و مدیرعامل فعلی این شرکت، با ابراز خشنودی از سرمایه‌گذاری جدید فاکسکان اظهار داشت: «سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته ما را قادر می‌سازد تا همکاری‌های خود با مراکز دولتی، بیمارستان‌ها و کلینیک‌های زنجیره‌ای را دنبال کنیم. سرمایه‌گذاری‌های فاکسکان و پیوستن آن‌ها به فوجی فیلم و اس‌کی تلکام، برای کمک به چشم‌انداز ما مبنی بر ریشه‌کن نمودن بیماری سرطان، باعث خشنودی و افتخار ماست».

گفتنی است که نانوکس در سال 2016 میلادی، توسط یک سرمایه‌گذار ژاپنی به نام «هیتوشی ماسویا» (Hitoshi Masuya)، به‌عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت مشهور سونی تأسیس گردید و در ادامه، با کنار رفتن شرکت سونی، همکاری ماسویا با پلیاکین آغاز شد. این شرکت استارت‌آپی، مدعی است که فناوری انحصاری تصویربرداری «X-Ray»، به‌طور قابل‌توجهی هزینه‌های تصویربرداری پزشکی را کاهش می‌دهد. با توجه به قیمت حداقل 3 میلیون دلاری سخت‌افزارهای تصویربرداری فعلی، چنین ادعایی می‌تواند ساختار بازار فعلی این تجهیزات را به کلی تغییر دهد. لازم به تأکید است که فناوری ابداعی نانوکس، هنوز مورد تأیید نهادهای نظارتی پزشکی قرار نگرفته و همین عامل، اما و اگرهایی را پیرامون ادعاهای این شرکت پدید آورده است. البته سرمایه‌گذاری‌های هنگفت صورت گرفته در این استارت‌آپ و علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران برای مشارکت در توسعه و تجاری‌سازی فناوری مذکور، مهر تأییدی بر عملکرد منحصربه‌فرد و پتانسیل‌های رقابتی آن می‌باشد.

فناوری اصلی مورد استفاده در سیستم تصویربرداری نانوکس، نتیجه بیش از 15 سال تحقیق و توسعه بر روی سیستم‌های میکروالکترومکانیکی (MEM) است که با توجه به آمار سازمان جهانی بهداشت مبنی بر عدم دسترسی بیش از دو سوم جمعیت به خدمات تصویربرداری پزشکی مناسب، فرصتی بی‌نظیر را پیش روی نانوکس قرار داده است. این شرکت، با دیجیتال نمودن سیستم «X-Ray» سنتی و پیشرفت‌های فنی چشمگیر، ایده یک اسکنر برای هر فرد را دنبال می‌کند، ایده‌ای که اقدامات پیشگیرانه حوزه سلامت را به شدت بهبود خواهد داد. پلیاکین امیدوار است که پیش از عرضه عمومی اولیه نانوکس در دو سال آینده که ارزش 500 میلیون دلاری را برای این شرکت به ارمغان می‌آورد، بیش از 15 هزار مشتری در سرتاسر جهان برای خود جذب نماید.  

 

مرجع: «Venture Beat»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.