آخرین اخبار

همکاری «نانو وان» با یک تولیدکننده پیشگام باتری‌های لیتیوم یونی در چین

همکاری «نانو وان» با یک تولیدکننده پیشگام باتری‌های لیتیوم یونی در چین

شرکت نانو وان (Nano One)، با همکاری شرکت چینی پولید (Pulead)، تصمیم به توسعه و بهبود باتری‌های لیتیوم یونی گرفته‌اند. این همکاری فناورانه که با کمک گرفتن از فناوری نانویی «نانو وان» انجام خواهد شد، ارزیابی و بهینه‌سازی روش تولید به مقیاس لیتیوم فسفات آهن (LFP)، به‌عنوان یک ماده کاتدی مورد استفاده در باتری‌های لیتیوم یونی را، دنبال می‌نماید.

این همکاری فناورانه، امکان تسریع توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته مربوط به نسل جدید باتری‌ها را ممکن می‌سازد. دن بلوندال (Dan Blondal)، مدیرعامل «نانو وان»، با تأکید بر منافع مشترک در این همکاری فناورانه اظهار داشت: «نانو وان با همکاری یک متخصص منابع خام در چین، برخی منابع مواد اولیه را شناسایی نموده که هم اهداف عملکردی این شرکت و هم مشخصه‌های مورد انتظار پولید در ارتباط با ناخالصی‌ها و هزینه را، برآورده می‌سازد. این یک موفقیت مهم در تلاش‌های تجاری‌سازی ما است و می‌تواند مسیر اخذ مجوز بهره‌برداری از فناوری نانو وان از سوی پولید و استفاده بهینه از آن به منظور تولید محصول را هموار نماید».

گفتنی است که پولید از شرکت‌های پیشرو و رهبران تولید کاتدهای باتری‌های لیتیوم یونی در چین محسوب می‌شود و همان‌طور که مدیرعامل نانو وان اظهار داشته، همکاری دو شرکت، می‌تواند بهبود ترکیبات نانویی از منظر ناخالصی‌ها و هزینه را برای پولید به همراه آورد. شین یانگ (Xinhe Yang)، مدیر تحقیق و توسعه پولید، با ابراز خرسندی از همکاری با نانو وان اظهار داشت: «ما این مشارکت را ارج می‌نهیم، چرا که روند فعالیت‌های فناورانه آن‌ها، با منابع معتبر و پایدار از مواد اولیه پشتیبانی می‌شود».

لازم به ذکر است که گام‌های اولیه برای آزمایش مواد برداشته شده و نانو وان در حال تدوین یک گزارش مهندسی مرتبط با راه‌اندازی خط تولید «LFP» تا اوایل سال 2020 میلادی است. با توجه به فرآیندهای انحصاری نانو وان که مزایای هزینه‌ای قابل‌ملاحظه در مقایسه با روش‌های سنتی تولید «LFP» دارد، تلاش برای بهینه‌سازی این فرآیندها با استفاده از منابع و مواد اولیه جدید، می‌تواند ابزاری منحصربه‌فرد برای توسعه فعالیت‌های پولید باشد. این شرکت چینی، در سال 2018 میلادی، بالغ بر 15 هزار تن «LFP» تولید نموده و بنا بر پیش‌بینی‌های صورت گرفته از تقاضای جهان، افزایش تولید به 200 هزار تن تا سال 2025 را، در دستور کار خود قرار داده است. بدیهی است که این پروژه بلندپروازانه، یک هدف عالی و ایده‌آل برای فناوری پتنت شده نانو وان به شمار رفته که می‌تواند دستاوردهای ارزشمندی را نیز، برای پولید به همراه داشته و امکان دستیابی به بازار گسترده هدف این شرکت را فراهم نماید.

اگرچه سال‌ها پیش از این، استقلال شرکت‌ها از یکدیگر به صورت کاملاً محسوسی قابل مشاهده بود، اما با گذر زمان، روند رو به رشد تقاضا، افزایش تعداد شرکت‌های رقیب و ارائه فناوری‌های نوین، این رویکرد با تغییر قابل توجهی روبرو شده و افزایش تمایل شرکت‌ها برای ورود به همکاری‌های فناورانه را به همراه داشته است. در دنیای کسب‌وکار کنونی، شاید کمتر شرکتی را بتوان یافت که برای تأمین نیازهای روزمره خود، از جمله مواد اولیه، فناوری، تجهیزات مورد نیاز و ...، به صورت کاملاً مستقل عمل نموده و در ارتباطی تنگاتنگ با شرکای تجاری خود نباشد. نانو وان، مثالی واضح از این مسئله است. این شرکت، در راستای توسعه محصولات خود و درآمدزایی بیشتر، همکاری با دیگر شرکت‌ها را به عنوان اصلی اساسی در دستور کار خود قرار داده است. در این مسیر، قراردادهایی گسترده با شرکت‌های مختلف به امضا رسیده که از نمونه‌های آن، می‌توان به همکاری با شرکت سنت گوبین «Saint-Gobain» و فولکس‌واگن اشاره نمود. در کنار این همکاری‌ها، پولید به عنوان یک همکار استراتژیک و مهم برای سال‌های فعالیت نانو وان بوده و تا کنون همکاری‌های گسترده‌ای صورت گرفته که از آن جمله، می‌توان به سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید کاتد باتری لیتیوم یونی در چین و همین همکاری جدید اشاره نمود. شایان ذکر است که نانو وان، فناوری نانویی منحصربه‌فردی در اختیار دارد که منجر به کاهش قیمت، کاهش وزن، افزایش ظرفیت و طول عمر باتری می‌شود. همچنین این فناوری، کاهش میزان هدر رفت مواد را به دنبال داشته که در نهایت، منجر به بهبود کارایی فرآیندها در باتری می‌گردد.

 

مرجع: «Proactive Investors»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.