آخرین اخبار

دستگاهی جدید برای آزمایش خون تنها با استفاده از یک قطره

دستگاهی جدید برای آزمایش خون تنها با استفاده از یک قطره

احتمالاً برای یک چکاپ سالانه و یا به دلیل توصیه یک پزشک، سر و کارتان به آزمایشگاه‌های مختلف برای انجام یک آزمایش خون کشیده شده است. سرنگ‌های حاوی خون بیمار که می‌تواند چندین سی‌سی یا حتی چند قطره محدود را شامل شود، بسیاری از ابهامات پیرامون بیماری و نحوه درمان آن را برای پزشکان مشخص می‌کند. تصور نمایید که تمامی این فرایندها برچیده شده و تنها با استفاده از یک قطره خون، بتوان به نتایج دلخواه دست یافت. این ایده‌ای است که یک استارت‌آپ آمریکایی به نام «Nano Liquid Solutions»، با استفاده از فناوری نانو به دنبال تحقق و تجاری‌سازی آن است.

این شرکت استارت‌آپی که نتیجه‌ای از یک پروژه تحقیقاتی در دانشگاه تگزاس است، از سوی علی فرزبد «Ali Farzbod» تأسیس شده است. وی تحصیلات دکتری خود را با موضوع طراحی و ساخت دستگاه نظارت بر پسماندهای آب آغاز نمود و با پیشرفت تحقیقاتش، آزمایش خون را به‌عنوان یکی از کاربردهای بالقوه برای دستگاه ابداعی خود در نظر گرفت. در ادامه، وی تمرکز خود را بر خون قرار داد و با تغییر کارکرد دستگاه از رصد پسماندهای آبی به ارزیابی نمونه‌های خونی، محصول خود را طراحی و تولید نمود. مشتریان اولیه این دستگاه، مراکز مراقبت بهداشتی و نگهداری از سالمندان و همچنین پزشکان شاغل در بخش مراقبت‌های اولیه هستند. این گروه، می‌توانند تنها با یک قطره خون، مجموعه‌ای از آزمایش‌هایی که به چندین نمونه خون بیمار نیاز دارد را، انجام دهند.

گفتنی است که استارت‌آپ مذکور، در حال ارائه خدمات خود به مراکز درمانی بوده و انتظار دارد که طی سال‌های آتی، دامنه متقاضیان خدمات خود را به داروخانه‌ها و حتی سالن‌های بدنسازی نیز گسترش دهد. «فرزبد»، بنیان‌گذار و مدیرعامل این استارت‌آپ نانویی، با تأکید بر این‌که انگیزه اصلی وی از تحصیلات آکادمیک، ساختن چیزی برای تأثیر مثبت بر زندگی انسان‌ها بوده است، شرکت ترانوس «Theranos» را الهام‌بخش خود دانست. این شرکت، در سال 2003 میلادی، توسط الیزابت هولمز «Elizabeth Holmes» و با این ایده که فناوری این شرکت، خون کمتری برای آزمایش نیاز دارد، تأسیس گردید. ترانوس به سرعت رشد کرد و در سال 2014 و پیش از ورشکستگی، به ارزشی بالغ بر 10 میلیارد دلار رسید. چالش اصلی «Nano Liquid Solutions»، جلب اعتماد مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران است، چرا که ادعاها و تبلیغات این استارت‌آپ بسیار مشابه با ترانوس بوده و حتی از آن هم کمی بلندپروازانه‌تر است. البته این مسئله وجوه مثبتی نیز دارد، چرا که ترانوس اثبات کرد که این نیاز در بازار وجود داشته و هنوز برآورده نشده است. باید منتظر ماند و سرانجام این شرکت زایشی جدید را نیز، به نظاره نشست.

 

مرجع: «Dallas innovates»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.