آخرین اخبار

تلفیق تجاری نانوفناوری با هوش مصنوعی در سیستم‌های تصویربرداری

تلفیق تجاری نانوفناوری با هوش مصنوعی در سیستم‌های تصویربرداری

دانشگاه کلرادو و یک شرکت فعال در زمینه فناوری‌های تصویربرداری پزشکی و صنعتی، وارد نوعی توافقنامه صدور مجوز پتنت شده‌اند که می‌تواند تجاری‌سازی فناوری پتنت شده این دانشگاه و بهبود عملکرد سبد محصولات شرکت را در پی داشته باشد. بنا بر این توافقنامه، شرکت «Fluid Imaging Technologies-FIT» این امکان را خواهد داشت که در سیستم تصویربرداری خود، از نرم‌افزار انحصاری دانشگاه کلرادو که مبتنی بر هوش مصنوعی است، استفاده نماید.

شرکت نامبرده، از پیشگامان و سازندگان برتر تجهیزات آزمایشگاهی به‌ویژه در زمینه تصویربرداری‌های هوشمند است که با استفاده از نرم‌افزار پتنت شده دانشگاه کلرادو، سعی در توسعه فناوری شناسایی خودکار باکتری‌های موجود در آب و خون و همچنین هزاران نوع دیگر از میکروارگانیسم‌ها و ذرات دارد. مطابق با شرایط این توافقنامه، از نرم‌افزار هوش مصنوعی ارائه شده، در کاربردهای مرتبط با تشخیص و نظارت بر باکتری‌ها و در نتیجه شناسایی عفونت‌های موجود در خون و سایر مایعات استفاده شده و تجاری‌سازی مبتنی بر آن انجام می‌گیرد. علاوه بر کاربردهای پزشکی، نظارت و شناسایی میکروارگانیسم‌ها و ذرات موجود در آب‌های دریای آزاد، آب‌های شیرین، تأسیسات شهری و ... نیز ممکن خواهد بود. در کنار کاربردهای مذکور، «FIT» همچنین مجوز انحصاری بهره‌برداری از این پتنت، در زمینه سیستم‌های شناسایی و نظارت بر ذرات در حوزه نفت و گاز را نیز از آن خود نموده است.

پتنت متعلق به دانشگاه کلرادو که موضوع اصلی این توافقنامه صدور مجوز است، «سیستم و روشی برای تشخیص عفونت» نام دارد که با یکپارچه‌سازی با فناوری تصویربرداری ذرات نانویی شرکت «FIT» که «FlowCam Nano Particle Imaging» نام دارد، قدرت این فناوری به شدت افزایش می‌یابد. گفتنی است که دستگاه مذکور، نخستین آنالیزور ذرات در جریان بوده که قادر به شناسایی و تشخیص ذرات و میکروارگانیسم‌ها در اندازه‌های مختلف، از 300 نانومتر تا بالای 10 میکرومتر می‌باشد. ترکیب این فناوری با نرم‌افزار مبتنی بر شبکه عصبی دانشگاه کلرادو، می‌تواند سرعت و دقت فناوری در تشخیص ذرات را به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش دهد؛ به‌طوری که «FIT» امیدوار است زمان لازم برای پزشکان جهت شناسایی صحیح گونه‌های باکتریایی عامل عفونت را، از چند روز به کمتر از 60 دقیقه کاهش دهد. در این حالت، تجویز آنتی‌بیوتیک مناسب در کوتاه‌ترین زمان انجام گرفته و درمان بسیار سریع و کارآمد آغاز می‌شود.

 

مرجع: «Water Online»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.