آخرین اخبار

بازار ۱۶۰ میلیارد دلاری فناوری نانو در حوزه سلامت و پزشکی

بازار ۱۶۰ میلیارد دلاری فناوری نانو در حوزه سلامت و پزشکی

بنا بر آخرین بررسی‌ها از روند فزاینده کاربرد نانوفناوری در حوزه سلامت و مراقبت‌های بهداشتی، ارزش بازار جهانی این حوزه به بیش از 160.8 میلیارد دلار در سال 2018 میلادی رسیده و برآورد می‌شود که تا پایان سال 2024 میلادی نیز، به 255.5 میلیارد دلار افزایش یابد.

با پیشرفت سریع فناوری نانو و توسعه و تجاری‌سازی انواع کاربردهای آن در حوزه‌های مختلف، توجه بسیاری از محققین حوزه بهداشت و سلامت و همچنین شرکت‌های فعال در این زمینه، نسبت به پتانسیل‌های نانو فناوری در شناسایی و درمان بیماری‌ها و ساخت تجهیزات پزشکی منحصربه‌فرد، جلب گردیده است. این امر، سرمایه‌گذاری قابل‌توجه برای توسعه و تجاری‌سازی کاربردهای پزشکی و درمانی فناوری نانو را به دنبال داشته است؛ به‌طوری که رشد بازار جهانی این حوزه طی سال‌های آتی، به بیش از 9.7 درصد در هر سال می‌رسد.

بیشترین سهم از بازار جهانی، به نانو داروها اختصاص دارد که تقریباً 86.5 درصد از ارزش محصولات نانویی به فروش رسیده در سال 2017 را به خود اختصاص داده‌اند. دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی نانویی و سیستم‌های تشخیصی، از دیگر حوزه‌های مورد توجه شرکت‌ها و فناوران نانویی در حوزه سلامت به حساب می‌آیند.

نکته جالب این‌که از منظر جغرافیایی، بزرگ‌ترین بازار فناوری نانو در حوزه سلامت، آسیا و اقیانوسیه بوده که البته جمعیت قابل‌توجه ساکن در کشورهایی مانند چین و هند و همچنین، رشد اقتصادی چشمگیر آسیای جنوب شرقی طی دو دهه اخیر، مزید بر علت شده است. آمریکای شمالی از دیگر بازیگران توانمند و اثرگذار در فناوری‌های نانویی حوزه بهداشت است که با توجه به قابلیت‌های فناورانه و نوآوری‌های مستمر شرکت‌های آمریکایی و کانادایی، به‌ویژه در ساخت و عرضه نانو داروها، روند توسعه فناوری نانو را تحت تأثیر خود قرار داده است.

گفتنی است، شرکت‌های «Amgen»، «Sanofi»، «Teva Pharmaceuticals» و «Pfizer»، از شرکت‌های پیشرو در زمینه توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های نانو پزشکی در جهان محسوب می‌شوند که عمده سرمایه‌گذاری‌های خود را بر توسعه نانو داروها، سیستم‌های تشخیص پزشکی مبتنی بر نانو فناوری و دستگاه‌های پزشکی نانویی متمرکز نموده‌اند.

 

مرجع: «Torn News»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.