آخرین اخبار

نانو فناوری، هوش مصنوعی و پنل خورشیدی؛ برگزیدگان رقابت زنان کارآفرین

نانو فناوری، هوش مصنوعی و پنل خورشیدی؛ برگزیدگان رقابت زنان کارآفرین

نانو ماشین‌هایی که می‌توانند داروهای مبارزه با بیماری سرطان را در بدن بیمار حمل کنند، راه‌حل مبتنی بر هوش مصنوعی برای افزایش فروش رستوران‌ها و افزایش راندمان انرژی در ساختمان‌های مجهز به پنل‌های خورشیدی، به‌عنوان ایده‌های برتر ارائه شده در رقابت استارت‌آپی «She Loves Tech» برگزیده شدند. این رقابت استارت‌آپی، با محوریت کارآفرینی زنان و به میزبانی پکن برگزار گردید و طی آن، 15 فینالیست، ایده‌ها و محصولات نوآورانه خود را در حضور داوران و سرمایه‌گذاران، عرضه نمودند.

یکی از ایده‌های جالب و مورد توجه سرمایه‌گذاران، استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای افزایش فروش رستوران‌ها بود. این ایده که از سوی یک کارآفرین سنگاپوری ارائه گردید، بر استفاده از انواع داده‌های اطلاعاتی، اعم از فیلم‌ دوربین‌های مداربسته، میزان سفارشات غذایی در ایام مختلف سال و حتی طعم‌های مورد علاقه مشتریان، برای تغییر در منوی غذای رستوران و در نتیجه افزایش فروش تأکید داشت. «Eatlab» نام استارت‌آپی است که خانم «Chanikarn Wongviriyawong» برای توسعه و تجاری‌سازی سیستم هوش مصنوعی منحصربه‌فرد خود تأسیس نموده است. وی درباره ایده مهیج خود اظهار داشت: «ما به رستوران‌ها کمک می‌کنیم تا با استفاده از داده‌های به ظاهر کم‌اهمیت، ارزش کسب‌وکار خود را افزایش دهند. تغییر در منوی رستوران و میزان موجودی مواد غذایی اولیه، به یک رستوران در تایلند کمک نموده تا درآمد خود را طی یک بازه زمانی پنج‌ماهه، به 3 برابر افزایش دهد.»

لازم به ذکر است، جایزه نهایی «She Loves Tech» امسال که چهارمین سال این رقابت‌ها به حساب می‌آید، برابر با 15000 دلار بوده که بین ایده‌های برتر تقسیم خواهد شد. خانم «Virginia Tan» یکی از بنیان‌گذاران این رقابت استارت‌آپی است که با همکاری «Leanne Robers» و «Filipina Rhea»، اقدام به راه‌اندازی پلتفرمی متمرکز بر کارآفرینی زنان نموده است. با توجه به شکاف جنسیتی موجود در کشورهای درحال‌توسعه و لزوم توجه بیشتر به برابری جنسیتی و فراهم شدن فرصت‌های کارآفرینی برای زنان، به‌ویژه در حوزه فناوری، چنین پروژه‌هایی می‌تواند ارتقاء هر چه بیشتر کارآفرینان زن در کشورهای درحال‌توسعه را در پی داشته باشد. رقابت‌های این دوره از «She Loves Tech»، با شرکت بیش از 1000 ایده کارآفرینی از بیش از 20 کشور جهان انجام گرفت.

 

مرجع: «Straits Times»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.