آخرین اخبار

توسعه و تجاری‌سازی محصولات ضد پیری مبتنی بر نانوذرات

توسعه و تجاری‌سازی محصولات ضد پیری مبتنی بر نانوذرات

یک کسب‌وکار نوپای دانشگاهی فعال در حوزه محصولات پوستی و ضد ریزش مو، با استفاده از محصولات نوآورانه خود، در تلاش برای بهره‌گیری از بازار 11 میلیارد دلاری این حوزه است. محصولات ابداعی استارت‌آپ «Yuva Biosciences» که بر پایه فناوری توسعه‌یافته در دانشگاه «UAB» طراحی و تولید شده‌اند، از میتوکندری‌ها و برخی نانو ذرات به منظور جلوگیری از ریزش مو و پیری پوست انسان استفاده می‌کنند.

چین و چروک پوست و ریزش مو، از اولین و عمده‌ترین علائمی است که در دوران پیری ظهور می‌یابد. با توجه به تقاضای بسیار زیاد برای رفع نسبی این علائم و به تأخیر انداختن آن‌ها، بسیاری از محققین در تلاش برای توسعه فناوری‌هایی هستند که این مهم را محقق سازند. شرکت یووا نیز بر همین موضوع متمرکز شده و در نظر دارد تا ظرف چهار سال آینده، با کاهش قابل‌توجه زمان توسعه و تجاری‌سازی محصولات خود، محصولات موضعی پوست را به بازار عرضه نماید. گرگ اشمرگل «Greg Schmergel» بنیان‌گذار این استارت‌آپ که یک کارآفرین سریالی با بیش از 25 سال تجربه در راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکارهای نانویی، نظیر «Nantero» است، در این خصوص می‌گوید: «یووا در موقعیتی است که می‌تواند خود را در جایگاه رهبر علمی صنعت ضد پیری قرار دهد. ما متعهد به توسعه کسب‌وکار در بیرمنگهام هستیم، جایی که منابعی ارزشمند همچون محققین و مراکز تحقیقاتی دانشگاه UAB در دسترس بوده و بستر مناسبی برای آغاز نوآوری در قالب شبکه کارآفرینی منطقه‌ای فراهم است.»

گفتنی است، دانشگاه «UAB» در تلاش برای توسعه یک اکوسیستم محلی نوآورانه جهت حمایت از ایده‌هایی مشابه با «یووا» بوده و در این مسیر، مجموعه‌ای از خدمات علمی، فنی و مالی را از شرکت‌های زایشی خود به عمل می‌آورد. کتی نوگنت «Kathy Nugent»، مدیر مرکز نوآوری و کارآفرینی این دانشگاه، با تأکید بر آمادگی این مرکز برای حمایت از شرکت‌های نوآور اظهار داشت: «مشاهده یک استارت‌آپ دیگر که از فناوری‌های UAB متولد شده، بسیار هیجان‌انگیز است. شرکت‌های رقیب عموماً در خوشه‌های بین‌المللی، از جمله دره سیلیکون و بوستون رشد می‌یابند، اما اکوسیستم محلی ما نیز، برای توسعه و تجاری‌سازی نوآوری‌هایی مانند آنچه یووا در اختیار دارد، آماده است.»

 

مرجع: «UAB»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.