آخرین اخبار

سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیون دلاری برای ساخت ترکیبات نانویی باتری‌ها

سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیون دلاری برای ساخت ترکیبات نانویی باتری‌ها

شرکت استارت‌آپی «Group 14 Technologies» که تولیدکننده مواد و ترکیبات نانویی مرتبط با باتری‌های خودروهای الکتریکی است، جهت توسعه و تجاری‌سازی نانو کامپوزیت‌های «سیلیکون / کربن»، موفق به جذب سرمایه‌ای 14.3 میلیون دلاری شده است. این استارت‌آپ آمریکایی که تنها 3 سال از زمان تأسیس آن می‌گذرد، رشدی چشمگیر در زمینه ساخت نانو مواد بهبوددهنده عملکرد باتری داشته و همین عامل، توجه بسیاری از شرکت‌های فعال در صنعت باتری و به‌ویژه خودروسازان را به خود جلب نموده است.

«Group 14»، یک شرکت زایشی است که از شرکت مادر «EnerG2» (سازنده مواد کربنی سفارشی جهت کاربردهای ذخیره‌سازی انرژی) منشعب شده است. مدیرعامل و بنیان‌گذار این استارت‌آپ، «ریک لوبه» نام دارد که پیش از این نیز به‌عنوان بنیان‌گذار، نقشی کلیدی در راه‌اندازی و توسعه «EnerG2» داشته است. وی مدیریت این شرکت را تا سال 2016 میلادی که «EnerG2» از سوی شرکت آلمانی «BASF» خریداری شد، بر عهده داشت. «ریک کاستانتینو»، مدیر ارشد فناوری این استارت‌آپ نیز، از مدیران ارشد تحقیق و توسعه «EnerG2» به حساب می‌آید که سابقه‌ای چندین ساله در صنایع دارویی دارد. تخصص اصلی تیم کاری «Group 14»، ساخت نانو موادی است که می‌تواند عملکرد باتری را بهبود دهد. این شرکت استارت‌آپی، به‌طور خاص بر روی توسعه و ساخت موادی برای آندهای «سیلیکون / کربن» متمرکز بوده که فرآیند شارژ باتری‌های تلفن همراه و خودروهای الکتریکی را در مقایسه با آندهای گرافیتی فعلی (استاندارد فعلی صنعت)، 40 درصد بهبود می‌دهند.

لازم به ذکر است، شرکت‌هایی همچون پاناسونیک، سامسونگ و «LG»، به‌عنوان رهبران فعلی صنعت باتری مطرح هستند که البته در طی سال‌های اخیر، برخی فناوران جدیدالورود، مانند خودروساز مشهور تسلا و «BYD» چین، توانسته‌اند توسعه و تکامل این صنعت را به شدت تسریع نمایند. حضور فعال استارت‌آپ‌هایی مانند «Group 14 Technologies» و «Nano One» در توسعه و تکامل فناوری باتری، در کنار سرمایه‌گذاری‌ها و مشارکت‌های فناورانه شرکت‌های بزرگ متقاضی این فناوری، آینده‌ای روشن را پیش روی صنعت باتری نمایان می‌سازد.

 

مرجع: «Geek Wire»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.