آخرین اخبار

بهبود قابل توجه عملکرد باتری‌ها با استفاده از نانوفناوری

بهبود قابل توجه عملکرد باتری‌ها با استفاده از نانوفناوری

شرکت نانو وان «Nano One Materials»، در زمره شرکت‌های نانویی فعالی قرار دارد که طی سال‌های اخیر، تمرکزی جدی بر روی توسعه مواد کامپوزیتی نانوساختاری داشته که قابلیت استفاده در باتری‌ها را دارا می‌باشند. در راستای این سیاست جدی و تلاش فراوان برای تجاری‌سازی دستاوردها، سرمایه‌گذاری فراوانی نیز در این حوزه صورت گرفته است. این شرکت، در کنار پروژه‌های تحقیق و توسعه‌ای تعریف شده و انواع مشارکت‌های فناورانه که با شرکت‌هایی نظیر شرکت چینی «Pulead Technology» و شرکت «Saint-Gobain» آغاز نموده، حفاظت از نتایج و دستاوردهای این اقدامات را در صدر اولویت‌های خود قرار داده است. بنا بر اطلاعیه اخیر نانو وان، درخواست ثبت اختراع جدید این شرکت، مورد تأیید ارزیابان دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا قرار گرفته و گواهی به شماره «US10374232»، به آن تخصیص یافته است.

پتنت فوق، فرم فیزیکی منحصربه‌فردی از مواد پودری را تشریح نموده که می‌تواند دوام، ایمنی و هزینه باتری را به شدت بهبود دهد. دکتر «استفن کمپبل»، مدیر ارشد فناوری نانو وان، با تأکید بر اینکه پتنت جدید اعطا شده ارزشی بیش از پیش به مواد کاتدی این شرکت می‌بخشد، اظهار داشت: «در مسابقه تجاری‌سازی وسائط نقلیه برقی که از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌کنند، این پتنت می‌تواند اهمیتی ویژه برای نانو وان داشته باشد. پودرهای کاتدی پرانرژی ما، به دلیل اندازه و ساختار نانویی، دارای خواص فیزیکی منحصربه‌فردی است و علاوه بر ایمنی و دوام بسیار زیاد، هزینه نگهداری و بهره‌برداری را نیز به شدت کاهش می‌دهند».

استفاده از نانوساختارهای شرکت نانو وان در باتری‌ها، منجر به کاهش قیمت، کاهش وزن، افزایش ظرفیت و طول عمر باتری می‌شود. همچنین این مواد، کاهش میزان هدر رفت مواد را نیز به دنبال داشته و در نهایت، کارایی فرآیند را بهبود می‌دهند.
نانو وان قصد دارد تا این فناوری‌ جدید را، به صورت لیسانس به شرکت‌های تولیدکننده باتری بفروشد؛ بازاری که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2020 میلادی، به رقم 30 میلیارد دلار برسد.

گفتنی است، کاتدهای «NMC»، عموماً از لیتیوم، نیکل، منگنز و کبالت تشکیل شده که البته تلاش‌های جهانی برای افزایش نیکل (به دلیل انرژی بیشتر) و کاهش کبالت (به دلیل مخاطرات و ریسک‌های مرتبط با زنجیره تأمین) در جریان است. استفاده از پودرهای «NMC»، یکی از روش‌های ابتکاری است که می‌تواند دوام باتری را به شدت افزایش داده و هزینه را کاهش دهد. دو شاخصی که تقاضای بازار به‌ویژه خودروسازان به شدت به آن‌ها حساس بوده و موجب شکل‌گیری مجموعه‌ای زنجیروار از مشارکت‌های فناورانه بین شرکت‌های پیشگامی همچون نانو وان شده است.

 

مرجع: «Globe Newswire»

1 پاسخ به بهبود قابل توجه عملکرد باتری‌ها با استفاده از نانوفناوری

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.