آخرین اخبار

موفقیت یک گروه صنعتی در تولید انبوه نانوفیبر

موفقیت یک گروه صنعتی در تولید انبوه نانوفیبر

یک شرکت فعال در حوزه نانوفناوری، اعلام نموده که با بهره‌گیری از فناوری انحصاری خود، موفق به توسعه نوعی پلتفرم برای تولید انبوه نانوفیبرهایی به ابعاد 100 نانومتر شده است. از این ترکیبات، برای ساخت فیلترهای موجود در ماسک‌های تنفسی و سیستم‌های تهویه مطبوع، استفاده می‌شود. برای این منظور، شرکت کره‌ای زتا «Zetta»، با همتای ژاپنی خود که مالک اصلی فناوری مورد استفاده است، مشارکت خواهد نمود. ضمن اینکه توسعه این فناوری برای تولید نانوفیبرهای 50 نانومتری، نقطه آغازی برای راه‌اندازی اولین خط تولید این شرکت در منطقه بوچئون خواهد بود.

در حال حاضر، این نانوفیبرها به دلیل بهره‌وری بالا، برای تولید محصولاتی همچون ورق عایق صدا، در وسایط نقلیه الکتریکی و عایق‌ صدای ساختمان‌‎ها، استفاده می‌شود. در عین ‌حال، زتا در نظر دارد تا از نانوفیلترها برای مصارف زیست‌محیطی مختلف، نظیر بهبود کیفیت آب و هوا، کاهش گرد و غبار و تهویه مطبوع، استفاده نماید.

گفتنی است، این شرکت در نظر دارد تا پس از ساخت خط تولید اولیه، خط تولید انبوه دیگری را در سال 2020، راه‌اندازی نماید. ضمن اینکه آن‌ها با یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ماسک‌های تنفسی در کره و ژاپن، یک قرارداد تجاری امضا نموده‌اند تا با یک مشارکت راهبردی، مسیر رسیدن به اهداف مورد نظر خود را، بیش‌تر از پیش هموار سازند. هدف از این مشارکت، بهره‌گیری از فناوری نانوفیلترها به منظور بهبود عملکرد سیستم تهویه مطبوع وسایط نقلیه و ساخت پنجره‌هایی است که اجازه ورود غبار به ساختمان‌ها را نمی‌دهند. این مشارکت، می‌تواند نشانه‌ای از توسعه فعالیت‌های زتا در حوزه‌های مختلف باشد.

لازم به ذکر است که انتشار خبرهایی در مورد فناوری ذوب زتا در نشریه انجمن شیمی آمریکا در سال 2016، به شهرت جهانی این فناوری کمک شایانی نموده است. همچنین، مشارکت افرادی همچون «میتسوهیرو تاکاهشی» از شرکت پاناسونیک و «آکاهیکو تانیوکا»، به عنوان محقق ارشد در مؤسسه فناوری توکیو، فاکتورهایی کلیدی در مسیر موفقیت‌ها زتا محسوب می‌شوند.

 

مرجع: «PR Newswire»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.