آخرین اخبار

دریافت جایزه نوآوری جهانی برای کاشت سلول‌های بنیادی با استفاده از نانو فناوری

دریافت جایزه نوآوری جهانی برای کاشت سلول‌های بنیادی با استفاده از نانو فناوری

در رویداد جهانی نوآوری «TechConnect» که در ماه ژوئن سال جاری میلادی در آمریکا برگزار گردید، دانشگاه باپتیسک هنگ‌کنگ، در راستای توسعه نوعی نانوفناوری برای کاشت سلول‌های بنیادی عصبی، موفق به دریافت جایزه نوآوری جهانی شد. محصول ارائه شده، نتیجه تلاش یک تیم تحقیقاتی به رهبری «کن یونگ کین» از دپارتمان زیست‌شناسی و «جفری هوآهنگ ژیفینگ» از دپارتمان فیزیک این دانشگاه هنگ‌کنگی بوده است.

در روش‌های درمانی قدیمی، با استفاده از سلول‌های بنیادی، عوارض جانبی متعددی همچون احتمال ابتلا به سرطان و ایجاد التهاب وجود داشته است. این فناوری، قادر است تا این عوارض تا به شکل قابل توجهی کاهش داده و همین مسئله، باعث شده تا روش درمانی مذکور، امیدها را برای درمان بیماری‌های تحلیل عصبی، بیماری‌های سیستمیک مزمن و بیماری‌های تحلیل‌برنده مفاصل، دو چندان نماید.

فناوری محققان هنگ‌کنگی، متشکل از نوعی لایه نانویی خاص است که قادر به تکثیر و تفکیک سلول‌های بنیادی عصبی می‌باشد. «ریک ونگ»، معاون رئیس دانشگاه باپتیست، در خصوص توجهات صورت گرفته نسبت به این دستاورد ارزشمند، بیان داشت: «این جایزه جهانی، گواهی بر تأثیر قابل توجه نوآوری‌ها و فناوری‌های دانشگاه باپتیست بر جامعه است.»

گفتنی است که دانشگاه باپتیست، برای این محصول به یکی از شرکت‌های زایشی خود به نام «Mat-A-Cell Limited»، مجوز صادر نموده است. در حال حاضر، این تیم تحقیقاتی در تلاش است تا بتواند گواهی ثبت اختراع این محصول را از سوی دفتر ثبت اختراعات آمریکا، دریافت نماید.

لازم به ذکر است، جوایز نوآوری جهانی تک‌کانتکت، به فناوری‌های برتری اعطا می‌گردد که پتانسیل ایجاد تأثیر مثبتی بر یک بخش خاص را دارا باشند. در سال جاری، بیش از 70 سازمان تحقیقاتی، با بیش از 450 طرح و فناوری در این رویداد حضور یافتند. این رویداد، می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر فرآیند تجاری‌سازی فناوری‌ها داشته باشد. به همین دلیل، عمدتاً رقابت تنگاتنگی میان شرکت‌ها و سازمان‌های حاضر در این رویداد وجود دارد.

 

مرجع: «WOW News»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.