آخرین اخبار

فناوری نانو، تجاری‌سازی و ورزش

فناوری نانو، تجاری‌سازی و ورزش

اخبار و گزارشات انتشار یافته از تحرک سیاست‌گذاران و متولیان حوزه ورزش در ایران، نوید روزهایی خوشی را برای توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های ورزشی در سال جدید می‌دهد. حمایت از استارت‌آپ‌های ورزشی و کمک به آن‌ها برای تجاری‌سازی فناوری‌های خود و هماهنگی برای به‌کارگیری وسیع فناوری‌های نانویی توسط ورزشکاران، از مهم‌ترین این تغییر و تحولات است.

با هدف تجاری‌سازی تجهیزات ورزشی و اشتغال‌زایی برای فارغ‌التحصیلان علوم ورزشی، برای نخستین بار استارت‌آپ‌های ورزشی ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات ورزشی حضور خواهند یافت. بنا بر اعلام معاون فناوری پژوهشگاه علوم ورزشی، مرکز نوآوری و شتاب‌دهی فناوری‌های ورزشی پژوهشگاه علوم ورزشی، به‌عنوان تنها مرکز تخصصی حامی استارت‌آپ‌های ورزشی در داخل کشور و در راستای فعالیت‌های حمایتی خود، در نظر دارد تا هم‌زمان با برپایی نمایشگاه بین‌المللی ورزش و تجهیزات مربوطه که از مورخ ۱۸ الی ۲۱ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌گردد، بخشی از فضای نمایشگاهی را به استارت‌آپ‌ها اختصاص دهد. «محمد شریعت زاده»، با اشاره به تجاری‌سازی محصولات ورزشی از طریق کسب‌وکارهای نوپا اظهار داشت: «پژوهشگاه علوم ورزشی به منظور حمایت از استارت‌آپ‌ها، بخشی از هزینه‌های اجاره غرفه استارت‌آپ‌های ورزشی را تقبل و پرداخت خواهد کرد. در این نمایشگاه، ارائه چند محصول جدید از استارت‌آپ‌های فعال در حوزه فناوری‌های ورزشی پیش‌بینی شده که امیدواریم با فروش این محصولات، ضمن درآمدزایی و حمایت مالی از متخصصین، زمینه‌ای برای اشتغال‌زایی آن‌ها ایجاد نماییم.»

لازم به ذکر است که در اوایل سال جاری، نشست مشترکی بین متولیان حوزه فناوری نانو و وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال برگزار گردید که در آن، بر آمادگی فناوری نانو برای ورود به عرصه ورزش تأکید گردید. در این نشست که با هدف توسعه فناوری‌های نوین در حوزه ورزش صورت گرفت، دکتر «سعید سرکار»، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، از آمادگی ستاد نانو برای کمک به چالش‌های حوزه ورزش سخن گفت. به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، در این جلسه، «امیری نیا»، مشاور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به اهمیت توسعه فناوری‌های نوین در عرصه ورزش پرداخته و وارد شدن نوآوری و فناوری به وزارت ورزش را یک ضرورت خواند. «سیدرضا صالحی امیری»، رئیس کمیته ملی المپیک نیز، ضمن تأکید بر وجود پتانسیل‌های موجود در حوزه ورزش برای همکاری با معاونت علمی و فناوری، برای شروع این همکاری اعلام آمادگی نمود.

 

مرجع: «ISNA»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.