آخرین اخبار

مشارکتی دو جانبه به منظور استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی در صنایع دفاعی و امنیتی

مشارکتی دو جانبه به منظور استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی در صنایع دفاعی و امنیتی

امروزه فناوری چاپگرهای سه‌بعدی، امکان ساخت محصولات جدید و متنوعی را در صنایع مختلف فراهم آورده است. در گذشته، ساخت بسیاری از این محصولات، با استفاده از فناوری‌های پیشین، امکان‌پذیر و اقتصادی نبود. در همین راستا، شرکت نانو دایمنشن «Nano Dimension»، اخیراً اعلام داشته که در راستای توسعه فناوری‌های دفاعی و امنیتی، با شرکت آلمانی هنسولت «Hensoldt» که از فعالان حوزه صنایع دفاعی و امنیت الکترونیکی است، همکاری‌هایی را آغاز نموده است. هدف از این مشارکت راهبردی، تولید محصولات الکترونیکی بهینه با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی است.

برای نیل به این هدف، شرکت آلمانی هنسولت به منظور تولید محصولات خود، اقدام به خریداری چاپگر سه‌بعدی نانو دایمنشن نموده است. با استفاده از این چاپگر که «DragonFly» نام دارد، هنسولت تاکنون موفق به تولید صدها بورد مدار پیچیده شده است. هدف اصلی این شرکت، تسریع در ساخت محصولات الکترونیکی با ساختاری یکپارچه است. ضمن اینکه امروزه بازار، شرکت‌ها را به سمت تولید محصولات الکترونیکی کوچک و بهینه سوق داده است. لذا تولید این محصولات با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی، راهکاری مؤثر و منطقی به نظر می‌رسد.

«آمیت درور»، مدیرعامل نانودایمنشن، در خصوص این همکاری اظهار داشت: «هنسولت توانسته در سطحی جهانی، پیشرفته‌ترین فناوری‌ها را در حوزه الکترونیک به ارمغان آورد و خرسندیم که تیم مهندسی ما، می‌تواند به آن‌ها در ایجاد تحولات و افزایش تولید محصولات الکترونیکی و ساخت برنامه‌های کاربردی، کمک نماید. انتظار می‌رود که این مشارکت دوجانبه، پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای را در زمینه فناوری‌های الکترونیکی به همراه داشته باشد.»

«توماس استوکر»، مدیر تیم مهندسی هنسولت نیز، در همین خصوص بیان داشت: «هدف ما، ارائه نوآوری‌های مدرن با بهترین کیفیت برای مشتریان است. ما با استفاده از چاپگر دراگون‌فلای، موفق شده‌ایم که سرعت فرآیند توسعه محصولات خود را بالا ببریم. مشارکت راهبردی ما با شرکت نانو دایمنشن، توانمندی مهندسین ما را در توسعه چرخه تولید محصول بالا خواهد برد؛ امری که با استفاده از روش‌های تولید سنتی امکان‌پذیر نبود.»

گفتنی است که نانو دایمنشن یکی از پیشرفته‌ترین تولیدکنندگان چاپگرهای سه‌بعدی است. این شرکت، با تکیه بر فناوری‌ منحصر به فرد چاپگر سه‌بعدی خود، بازار تولید قطعات الکترونیکی را مورد هدف قرار داده است. استفاده روزافزون از بوردهای چاپی در صنایع مختلف نظیر پزشکی، دفاعی، هوافضا، خودروسازی، اینترنت اشیاء و مخابرات، باعث شده که این شرکت، ورود به حوزه تولید این قطعات را بسیار سودمند ببیند. ضمن اینکه، چاپگر دراگون‌فلای در سال 2017، موفق به اخذ جایزه نوآوری از سوی مؤسسه پروداکترونیکا «Productronica» شد. این شرکت، شبکه‌سازی گسترده و استفاده از فناوری‌های برتر را به عنوان رکن اصلی کسب‌وکار خود قرار داده و با شرکت‌ها و نهادهای مختلفی در همکاری تنگاتنگ می‌باشد.

لازم به ذکر است که هنسولت نیز، یکی از نوآوران پیشگام در حوزه صنایع دفاعی و امنیت الکترونیکی بوده که تمرکز اصلی را، بر توسعه محصولات رباتیک و امنیت سایبری قرار داده است. در حال حاضر، این شرکت حدود 4300 کارمند داشته و سود سالانه آن، بالغ بر یک میلیارد یورو برآورد شده است.

 

مرجع: «Yahoo»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.