آخرین اخبار

خریداری سهام یک شرکت نانویی فعال در حوزه پزشکی

خریداری سهام یک شرکت نانویی فعال در حوزه پزشکی

امروزه بسیاری از شرکت‌های قدرتمند، به منظور توسعه فعالیت‌های خود، اقدام به مشارکت و اخذ سهام دیگر شرکت‌ها می‌نمایند. این اقدام، می‌تواند به هر دو طرف معاملات، در پیشبرد اهداف مشترک کمک شایانی نماید. اشتراک‌گذاری تخصص‌ها و مهارت‌ها و بهره‌مندی از منابع مالی بیشتر، از جمله مزایای اینگونه مشارکت‌ها است. در همین راستا، شرکت کاستاس «COSTAS»، اخیراً موفق به خریداری کل سهام یک شرکت نانویی فعال در حوزه پزشکی، به نام اطلس نانوتک «Atlas Nanotech» شده است. این خرید سهام، نه تنها ملزومات شروع از نطفه یک کسب‌وکار جدید را مرتفع می‌سازد، بلکه بکارگیری افراد مجرب و متخصص در مشارکت جدید، می‌تواند به نوعی تضمین‌کننده موفقیت‌های بیشتر اطلس نانوتک و حتی شرکت مالک آن گردد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر، اطلس نانوتک در مکزیک مستقر بوده و تحقیق و توسعه در حوزه فناوری‌های نانوپزشکی، به عنوان بنیان فعالیت‌های این شرکت، تعریف شده است. تملک اطلس نانوتک که بهره‌گیری از آخرین و پیشرفته‌ترین دستاورهای نانوفناوری‌ در حوزه تولید محصولات پزشکی را دنبال می‌نماید، اگرچه با تغییراتی در هیئت مدیره همراه است، اما متخصصین شرکت خریداری شده نیز، حضوری فعال در اداره و پیشبرد اهداف شرکت در آینده خواهند داشت. به نظر می‌رسد که این اقدام استراتژیک، مقدمه‌ای برای‌ ورود این شرکت به بازار چند میلیارد دلاری حوزه نانوپزشکی باشد؛ مسئله‌ای که اطلس نانوتک، با پتنت‌ها و مجوزهای صادر شده برای تولیدات نانوپزشکی، مقدمه آن را فراهم نموده است.

گفتنی است که تا کنون شرکت نانویی اطلس، موفق به توسعه سه محصول نانوپزشکی شده است. یکی از این محصولات که موفق به دریافت گواهی ثبت اختراع نیز شده، نوعی پانسمان نانویی است که می‌تواند برای زخم‌های دیابتی و سوختگی‌ها مورد استفاده قرار گیرد. قیمت پایین و کیفیت و دوام بالای این محصول، می‌تواند به نوعی آن را از سایر محصولات موجود در بازار، متمایز سازد. این محصول، طی سال جاری با نام تجاری نانوگازا «NanoGaza» به صورت جهانی عرضه خواهد شد. علاوه بر موارد ذکر شده، هفت محصول نانوپزشکی دیگر نیز، در برنامه‌های توسعه این شرکت قرار دارد. شایان ذکر است که در ایران نیز، استارت‌آپ‌های نانویی اهمیت شایان ذکری به فناوری‌های پزشکی داشته و در این مسیر گام‌های مستحکمی بر داشته‌اند. نمونه آن را می‌توان در شرکت «پانوتک» مشاهده نمود که موفق به ارائه «پانسمان زخم‌های دیابتی» شده است.

شایان ذکر است که در برنامه تجاری‌سازی فناوری نانو (نانومچ) نیز، طرح‌های نانویی زیادی ورود نموده که برخی از آن‌ها در حوزه پزشکی می‌باشند. برخی از طرح‌های بهداشتی و پزشکی که در حال حاضر در این برنامه در جریان می‌باشند، عبارتند از «حسگر تشخیص اثر متاستاز سلولهای سرطانی»، «دستمال کاغذی آنتی‌باکتریال»، «فیلتر سرنگی»، «نانودماسنج‌های فلوئورسانی بر پایه نوکلئیک اسید»، «نانوپودر آپاتیتی جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان»، «کامپوزیت دندانی لایت کیور نانو هیبریدی» و «کرم نانوذرات لیپیدی جامد حاوی عصاره شیرین بیان».

  

مرجع: «Globe News Wire»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.