آخرین اخبار

راه‌اندازی شبکه استارت‌آپ‌های آسیا و اقیانوسیه با محوریت ایران

راه‌اندازی شبکه استارت‌آپ‌های آسیا و اقیانوسیه با محوریت ایران

شبکه استارت‌آپی آسیا و اقیانوسیه، با هدف افزایش ارتباطات استارت‌آپی و هم‌افزایی شرکت‌های عضو، آغاز به کار خواهد کرد. «میلاد صدرخانلو»، رئیس شبکه فن بازار ملی ایران، با اشاره به رونمایی سامانه اپک استارت‌آپ، اظهار داشت: «این شبکه تلاش دارد تا استارت‌آپ‌هایی که در کشورهای عضو مجمع آسیا و اقیانوسیه قرار دارند را، در یک پایگاه اینترنتی گرد هم آورده تا با هم ارتباط برقرار کنند». رئیس شبکه فن بازار ملی ایران، سه هدف مهم «افزایش همکاری و هم‌افزایی مشترک کشورها با عضویت در این شبکه و ارتباطات متقابل»، «ارائه خدمات مشاوره و مربی‌گری به استارت‌آپ‌ها (این امکان وجود دارد که تعدادی از استارت‌آپ‌های عضو، به‌عنوان منتور به دیگر استارت‌آپ‌ها آموزش دهند» و کمک به جذب سرمایه را برای ایجاد چنین شبکه‌ای برشمرد.

صدرخانلو با تأکید بر کارکرد تأمین مالی شبکه مذکور افزود: «یکی از ویژگی‌های این شبکه، این است که تمام افراد، استارت‌آپ‌ها یا منتورهایی که عضو آن هستند، می‌توانند اطلاعات اعضای دیگر را مشاهده نموده و بر اساس این اطلاعات و نیاز خود، سرمایه‌گذاری نمایند. برای مثال، اگر یک مجموعه سرمایه‌گذاری ژاپنی بخواهد در بازار استارت‌آپ‌های استرالیایی کار کند، با استفاده از این شبکه، درخواست وی به کلیه استارت‌آپ‌های استرالیایی که در حوزه مربوطه هستند، ارسال می‌شود.»

رونمایی از شبکه استارت‌آپ‌های آسیا و اقیانوسیه، از فعالیت‌ها و دستاوردهای پارک فناوری پردیس است. سرپرست مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس، با اشاره به نقش‌های مختلف اعضاء، به سه عملکرد متفاوت «استارت‌آپ، منتور و سرمایه‌گذار» اشاره نمود. وی درباره علت طراحی و اجرای چنین شبکه‌ای گفت: «ما در ایران شبکه‌های زیادی طراحی و راه‌اندازی کرده‌ایم و تجربه ایجاد شبکه فن بازار ملی ایران و شبکه نوآوری تهران را در داخل کشور داریم. در بعد بین‌المللی هم، در زمینه راه‌اندازی شبکه تبادل فناوری «D8»، تجربیاتی به دست آورده‌ایم. بنابراین به این نتیجه رسیدیم که اگر بخواهیم در شرایط تحریم کشور، هم‌افزایی درستی در سطح بین‌الملل داشته و خودمان را به‌روز نگه داریم، باید فراتر از شبکه ملی حرکت کنیم. بنابراین به سراغ ظرفیتی بین‌المللی همچون «اسکاپ» رفتیم که ۶۲ کشور در آن عضو هستند. در آنجا هم عملیات شبکه‌سازی انجام دادیم تا بتوانیم تعاملات خودمان را با کشورهای پیشرفته و درحال‌توسعه حفظ کنیم. با این کار، هم می‌توانیم دانش خودمان را به‌روز نگه داریم و هم در حوزه‌های فناوری، محصولاتمان را صادر کنیم.»

لازم به ذکر است که کشورهای دیگر نیز، از این شبکه‌سازی استقبال نموده‌ و اسکاپ هم برای استفاده رسمی از این شبکه اعلام نموده که باید بیشتر با نحوه عملکرد و کارکرد آن آشنا شود و به زمان بیشتری در این زمینه نیاز دارد. نشست اجلاس نوآوری آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ)، به میزبانی کشورمان و هم‌زمان با برگزاری هشتمین نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۹ برگزار شد و مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس، از شبکه استارت‌آپی اپک در آخرین روز این نشست رونمایی نمود.

 

مرجع: «MehrNews»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.