آخرین اخبار

تولید نسل جدیدی از باتری‌های لیتیوم یونی در همکاری شرکت نانو وان با فولکس‌واگن

تولید نسل جدیدی از باتری‌های لیتیوم یونی در همکاری شرکت نانو وان با فولکس‌واگن

یک شرکت کانادایی کوچک به نام نانو وان متریال «Nano One Material»، جهت تولید و تجاری‌سازی نسل جدیدی از باتری‌هایی لیتیوم یونی، با شرکت فولکس‌واگن مشارکت می‌نماید. با توجه به دانش و تجربه کاری بالای ناشی از این مشارکت، انتظار می‌رود که نتایج موفقیت‌آمیزی در انتظار هر دو شرکت بوده و مزایای تجاری قابل‌توجهی نصیب آن‌ها گردد.

علاوه بر فولکس‌واگن، نانو وان با شرکت‌های دیگری نظیر «Pulead Technology» و «Saint-Gobain» نیز مشارکت داشته و این شرکت در نظر دارد تا حدود 1 میلیارد دلار از سهم بازار باتری‌های لیتیوم یونی را، به خود اختصاص دهد. همچنین نانو وان در راستای فعالیت‌های خود، موفق به جذب سرمایه‌ای 5 میلیون دلاری از سوی یکی از نهادهای دولتی کانادایی شده است. «لی لارنس»، مدیرعامل این سازمان دولتی، در خصوص این سرمایه‌گذاری بیان داشت: «نانو وان یکی از پیشگامان تولید باتری‌های ارزان و باکیفیت لیتیومی است. این باتری‌ها، در بخش‌های مختلفی نظیر وسایط نقلیه الکتریکی، ذخیره انرژی و صنعت الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرند.»

نانو وان، برنامه استراتژیک بسیار قدرتمندری برای پیشبرد اهداف خود تدوین نموده که این همکاری‌های استراتژیک با شرکت‌های مختلف، می‌تواند کمک شایانی در تسریع دسترسی به این اهداف نماید. پیوستن فولکس‌واگن به کنسرسیوم همکاری‌های استراتژیک با نانو وان، می‌تواند موجب تسریع تلاش‌های هر دو طرف شده و فرایند تولید، توسعه و تجاری‌سازی باتری‌های لیتیوم-یونی را تسریع نماید. افزایش دانش دو طرف در زمینه مواد و فرایندهای مورد نیاز برای تولید نسل جدید باتری‌های لیتیوم-یونی، می‌تواند فرصت‌های قابل توجهی را در اختیار هر دو شرکت قرار دهد که از آن جمله، می‌توان به تجاری‌سازی و عرضه نهایی محصول و یا واگذاری مجوزهای بهره‌برداری اشاره نمود.

لازم به ذکر است که نانو وان در انتخاب شرکای تجاری خود، اهداف استراتژیک شرکت را به خوبی در نظر گرفته است. در این میان، فولکس‌واگن بزرگ‌ترین شرکت خودروساز از لحاظ فروش جهانی بوده که بخش عمده‌ای از بازار محصولات این شرکت (حدود 40 درصد)، به چین اختصاص دارد. در حال حاضر، فولکس‌واگن 122 کارخانه تولیدی در 20 کشور اروپایی و 11 کشور دیگر دارد. پولید تکنولوژی نیز، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده باتری‌های لیتیوم-یونی در چین بوده که می‌تواند پیشرفتی قابل توجه برای نانو وان در راستای دسترسی به بازار بزرگ چین به ارمغان آورد. سینت گوبین نیز، از غول‌های صنعت سرامیک در اروپا بوده که در حال حاضر، در 67 کشور فعالیت داشته و حدود 180 هزار کارمند در اختیار دارد.

 

مرجع: «Investor Intel»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.