آخرین اخبار

پوشش‌ نانویی ضد میکروب، برنده جایزه نوآوری آلمان

پوشش‌ نانویی ضد میکروب، برنده جایزه نوآوری آلمان

امروزه تلاش‌های گسترده‌ای جهت مبارزه با بیماری‌های ناشی از عفونت‌ها انجام می‌گیرد. با پیشرفت فناوری‌های نوظهوری همچون نانو، این روند مثبت تغییرات و دستاوردها نیز، با تحولاتی جدی روبرو شده است. در همین راستا، شرکت نانوکر «Nano-Care»، اخیراً موفق به تولید نوعی پوشش‌ ضدمیکروب شده که مقاومت بسیار خوبی در برابر رشد عفونت‌های بسیار خطرناک از خود نشان می‌دهد؛ دستاوردی که در 25 می سال جاری میلادی، موفق به دریافت جایزه نوآوری 2019 آلمان شد.

این فناوری که تحت عنوان «Liquid Guard» نام‌گذاری شده است، از رشد میکروب‌هایی که در برابر آنتی‌بیوتیک‌های رایج مقاوم هستند، جلوگیری می‌نماید. بر خلاف محصولات کنونی موجود در بازار که تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا و انگلیس را نیز دارند، این محصول کارایی طولانی‌مدت و مؤثرتری در برابر عفونت‌ها و میکروب‌ها از خود نشان می‌دهد. همچنین این محصول، در برابر یکی از شایع‌ترین انواع روش‌های انتقال و ایجاد عفونت، یعنی عفونت‌های انتقالی از لوازم شخصی و عمل‌های جراحی نیز، کارایی بسیار خوبی دارد«الیور سونتاگ،» رئیس شرکت نانوکر، در خصوص محصولات موجود در بازار بیان می‌دارد: «ضدعفونی‌کننده‌های فعلی، تنها برای مدت کوتاهی کارایی داشته و تنها در فاصله اندکی از زمان مصرف محصولات ضدعفونی‌کننده، رشد میکروب‌ها مجدداً آغاز می‌شود. به همین خاطر، اکثر مشتریان از محصولات فعلی ناراضی هستند.»

دکتر «فابین هنسن»، به‌عنوان میکروبیولوژیست نانوکر، در خصوص موفقیت اخیر این شرکت و جایزه دریافتی اظهار داشت: «از اینکه با نوآوری جدید خود در زمینه بهداشت عمومی، برنده چنین جایزه‌ای شده‌ایم، بسیار خوشحالیم. این محصول، به‌عنوان یک پوشش دائمی ضدمیکروب بر روی سطوح عمل نموده و در برابر باکتری MSRA، مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.»

گفتنی است، طبق ادعای مجمع جهانی اقتصاد داووس، رشد باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیونیک‌ها، یکی از 10 تهدید بزرگ سلامتی در جهان است. همچنین در سال‌های اخیر، احتمال فوت بیماران آلوده به باکتری‌های «MRSA»، افزایش یافته و احتمال وقوع این‌گونه عفونت‌ها در بیمارستان‌ها و سراهای سالمندان، بسیار متداول و رایج است. از این رو، ضرورت توسعه چنین محصولاتی، بیش از پیش احساس می‌شود.

توجه به این نکته نیز شایان ذکر است که نانوکر علاوه بر تصمیم برای عرضه جهانی این محصول، به منظور تسهیل فرایندهای توزیع محصولات خود در بازار اروپا، با یکی از تأمین‌کنندگان لوازم بهداشتی این قاره، قراردادی مشارکتی امضا نموده تا بتواند موفقیت خود در بازار اروپا را تضمین نماید.

 

مرجع: «Argus-Press»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.