آخرین اخبار

تلاش یک شرکت زایشی نانویی برای بهبود اثربخشی داروها

تلاش یک شرکت زایشی نانویی برای بهبود اثربخشی داروها

شرکت نانوبیوتیکس «Nanobiotix» که در حوزه نانوپزشکی بالینی فعالیت می‌نماید، خبر از راه‌اندازی یک شرکت زایشی تحت عنوان کورادایم «Curadigm» داده است. هدف از این طرح، بهره‌گیری از فناوری نانو برای ایجاد تعادل در فراهمی زیستی است که میزان سمیت و اثربخشی داروها را کنترل می‌نماید. مالکیت شرکت زایشی جدید نیز، کاملاً در انحصار نانوبیوتکس بوده و منطقه جغرافیایی فعالیت آن، در ایالات متحده و فرانسه تعریف شده است.

کورادایم از نانوذراتی با ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی خاص بهره گرفته تا به صورت موقت، سلول‌های کبد که مسئول پاک‌سازی داروها هستند را اشغال نماید. در این راستا، پیش از درمان، نانوذرات به منظور افزایش زیست‌فراهمی یا همان درصدی از دارو که در گردش خون وارد می‌شود، به بیمار تزریق می‌گردد. این کار، باعث تمرکز بیشتر دارو در بافت مورد نظر شده و فرایند درمان بهتر و مؤثرتری را به همراه خواهد داشت.

نانوبیوتیکس بر این باور است که در اکثر داروهای امروزی، تنها بخش کمی از داروی استعمال شده، مؤثر واقع شده و بخش قابل توجهی از آن، بدون اینکه تأثیری داشته باشد، از بدن دفع می‌گردد. پس از تزریق، دارو در خون عبور نموده و در حالی‌ که قسمت کمی از آن به بافت مورد نظر می‌رسد، مابقی پاک‌سازی شده یا در ارگان‌هایی همچون کبد انباشته می‌گردد. فناوری کورادایم، با بالابردن کارایی داروها، دوز مورد نیاز مصرفی را کاهش داده و این مسئله، کاهش احتمال مسمومیت دارویی و همچنین کاهش هزینه‌ها را به دنبال خواهد داشت. ضمن اینکه امکان به‌کارگیری روش‌های درمانی جدید نیز فراهم می‌گردد.

«لورنت لوی»، مدیرعامل نانوبیوتیکس، در خصوص راه‌اندازی کورادایم اظهار می‌دارد: «پس از به دست آوردن اولین تأییدیه بازار اروپایی برای داروی ضدسرطان NBTXR، کسب‌وکار ما روندی رو به رشد داشته است. بسیار خرسندیم که با تکیه بر سابقه 15 ساله خود در صنعت نانوداروها، راه‌اندازی کواردایم را اعلام داشتیم. در کنار تمرکز خود بر داروی NBTXR، از اینکه توانسته‌ایم مسیرهای رشد جدیدی را برای کسب‌وکار و سهام‌داران خود ارائه نمائیم، خوشحالیم.»

گفتنی است، شرکت جدید توسط «متیو گرماین» که بیش از 15 سال در بخش توسعه نانوذرات نانوبیوتیکس فعالیت داشته است، مدیریت خواهد شد. دکتر «کیت راچلین» نیز که سابقه فعالیت در زمینه رشد شرکت‌های نوپا را دارد، به عنوان مدیر بخش توسعه در این طرح، مشارکت می‌نماید.

 

مرجع: «Bio Pharm International»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.