آخرین اخبار

صادرات ۱.۵ میلیون دلاری البسه نانویی به کشورهای همسایه

صادرات ۱.۵ میلیون دلاری البسه نانویی به کشورهای همسایه

یک شرکت ایرانی، موفق به صادرات بیش از ۱.۵ میلیون دلار منسوجات نانویی شده است. این شرکت که در زمینه تولید و عرضه پوشاک نانویی فعالیت دارد، محصولات خود را به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان و ترکیه صادر نموده است.

یکی از صنایعی که فناوری نانو می‌تواند کاربردهای فراوانی در آن داشته باشد، صنعت نساجی است. تولید انواع البسه ضد لک، ضد عرق، پارچه‌های هوشمند حساس به گرما و فشار و حتی تولید و عرضه نسل جدید فناوری‌های گرمایشی در پارچه‌های هوشمند، از جمله مزایای استفاده از نانو فناوری در این صنعت به شمار می‌آید. با توجه به پتانسیل بالای شرکت‌های نانویی داخلی، هدف قرار دادن بازارهای خارجی و صادرات البسه نانویی به این کشورها، آن‌چنان دور از ذهن نیست؛ کاری که با صادرات موفق محصولات نانو به کشورهای عراق، افغانستان و ترکیه به تحقق پیوسته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرعامل این شرکت نانویی اظهار داشته: «در سال ۹۷، در مجموع بیش از ۱.۵ میلیون دلار صادرات منسوجات به کشورهای مختلف داشتیم و پیش‌بینی می‌شود که این رقم در سال ۹۸، به ۵ میلیون دلار برسد». وی افزود: «نمونه کارهای مختلفی به کشورهای ایتالیا و سوئد ارسال شده که از نظر کیفیت مورد تأیید قرار گرفته است و در حال حاضر، در مرحله عقد قرارداد برای صادرات به این دو کشور هستیم.»

لازم به ذکر است که این شرکت، در حاشیه نمایشگاهی که اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در شهر بغداد برگزار نمود، با استقبال بسیار خوبی از محصولات تولیدی روبرو شد و بازخورد مثبت مشتریان از این محصولات، مدیران شرکت را نسبت به فروش بیشتر در کشور عراق خوش‌بین نموده است. استراتژی این شرکت، بر این اصل بنا شده که همیشه نسبت به رقبای خارجی، یک گام جلوتر باشد و همین عامل، موجب شده است تا منسوجات تولیدی این شرکت، در کشورهایی نظیر ترکیه و ایتالیا که خود تولیدکننده انواع پوشاک هستند، با استقبال خوبی مواجه شود.

 

مرجع: «MehrNews»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.