آخرین اخبار

رشد ۳۶۴ درصدی سرمایه‌گذاری بر روی استارت‌آپ‌های فناور با مدل B2B در هند

رشد ۳۶۴ درصدی سرمایه‌گذاری بر روی استارت‌آپ‌های فناور با مدل B2B در هند

یکی از مدل‌های کسب‌وکاری که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است، مدل‌های کسب‌وکار «B2B» است. در این مدل از کسب‌وکارها که خود از مزایا و معایب خاصی برخوردارند، طرف معامله کسب‌وکار، خود کسب‌وکار دیگری است. با توجه به رویکردهای مثبت موجود نسبت به این مدل از کسب‌وکار، بعضاً اخباری از رشد قابل توجه این مدل، خصوصاً در میان استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوپا، به گوش می‌رسد. در همین راستا، گزارش‌ها حاکی از آن است که در طی چهار سال گذشته، این مدل کسب‌وکاری در هند، با رشدی سه برابری همراه بوده است.

رشد قابل توجه مدل کسب‌وکار «B2B» در میان استارت‌آپ‌های هندی، می‌تواند تا حدود زیادی به دلیل نیاز شدید شرکت‌ها، نهادهای مالی، بیمارستان‌ها، دولت و شرکت‌های کوچک و بزرگ، برای ایجاد تحولات دیجیتالی باشد. آمار 41 درصدی این استارت‌آپ‌ها در حوزه‌ فناوری‌های سازمانی، 19 درصدی در حوزه فناوری‌های مالی و 9 درصدی در حوزه فناوری‌های بهداشتی، خود گواهی بر این استدلال است. گفتنی است که توسعه نرم‌افزارهای خدماتی، همچون مدیریت ارتباط با مشتری «CRM»، مدیریت هزینه، اینترنت اشیای پزشکی و پلتفرم‌های هوش مصنوعی، از دیگر حوزه‌هایی است که این استارت‌آپ‌ها به آن ورود نموده‌اند. 

علاقه روزافزون سرمایه‌گذاران برای ورود به این حوزه نیز، عامل مؤثر دیگری برای رشد قابل توجه این مدل کسب‌وکار در هند بوده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری انجام شده بر روی استارت‌آپ‌های فناور با مدل «B2B» در هند، در سال  2018 در مقایسه با سال 2014، با رشدی 364 درصدی همراه بوده و به 3.7 میلیارد دلار رسیده است.

لازم به ذکر است، حدود 60 درصد از کل استارت‌آپ‌های فناور با مدل «B2B» در هند، در سه شهر بنگ‌لور، دهلی و بمبئی متمرکز شده‌اند. تعداد زیاد شرکت‌های چندملیتی، دسترسی به فناوری، استعدادهای فراوان و حضور قدرتمند شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد، به عنوان دلایل اصلی رشد پایدار این‌گونه استارت‌آپ‌ها در هند بوده است. این نکته قابل تأمل است که در حال حاضر، بیش از 50 شتاب‌دهنده و مرکز رشد در هند وجود داشته که بر فناوری‌های هوش مصنوعی، رایانش ابری، بلاک‌چین، امنیت سایبری و غیره متمرکز می‌باشند.

 

مرجع: «The News Minute»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.