آخرین اخبار

تجاری‌سازی سیستم آبیاری از راه دور مزارع توسط یک استارت‌آپ سنگالی

تجاری‌سازی سیستم آبیاری از راه دور مزارع توسط یک استارت‌آپ سنگالی

شرکت استارت‌آپی نانو ایر «Nano Air»، اخیراً فناوری جدیدی عرضه نموده که برای کشاورزان، امکان کنترل از راه دور سیستم آبیاری مزارع را، فراهم می‌نمایند. فناوری جدید این استارت‌آپ سنگالی، به میزان قابل‌توجهی باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی و آب شده و توجهات بسیاری را به خود جلب نموده است.

«اومر باس»، مدیرعامل 27 ساله این استارت‌آپ، در خصوص فناوری توسعه یافته توسط این شرکت، اظهار داشت: «در گذشته، کشاورزان ناچار بودند روزانه چندین کیلومتر را طی نموده تا به مزارع خود برسند. از این رو، لازم بود تا به صورت روزانه سوخت لازم برای طی این مسافت طولانی را خریداری نمایند. به کمک فناوری جدید ما، کشاورزان قادرند فرآیند آبیاری مزارع خود را به صورت از راه دور و با استفاده از گوشی تلفن همراه خود، کنترل نمایند.»

این فناوری، به کشاورزی که در فاصله 5 کیلومتری مزرعه خود ساکن است، این امکان را می‌دهد تا از طریق ارسال پیام کوتاه، سیستم آبیاری مزرعه خود را فعال یا متوقف و همچنین اطلاعاتی در مورد گیاهان، میزان رطوبت و «PH» خاک، دریافت نماید.

گفتنی است، عرضه فناوری مذکور از سوی نانوایر، در اولین رویداد کشاورزی دیجیتال در غرب آفریقا که در تاریخ 28 تا 30 آوریل 2019 در داکار سنگال برگزار شد، صورت گرفت. این شرکت، بر این باور است که استفاده از فناوری جدید، می‌تواند به میزان قابل‌توجهی باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت، آب و برق شود.

گفتنی است، این فناوری توسط تیمی از مهندسان جوان کامپیوتر مستقر در منطقه داکار، طراحی و تولید شده است. این استارت‌آپ، فعالیت‌های خود را از سال 2017 میلادی آغاز نموده و در حال حاضر، 12 کارمند دارد. به منظور تسهیل خدمات خرید فناوری جدید، این محصول با قیمت 305 یورو به بازار عرضه شده که امکان خرید آن به صورت قسطی نیز، وجود دارد. تاکنون، بیش از 250 عدد از این محصول به فروش رفته و عملاً تجاری‌سازی محصول، با موفقیت انجام گرفته است. با توجه به اینکه نانو ایر، سفارشاتی از سوی مراکش و زامبیا برای این محصول داشته، می‌توان گفت که هدف بعدی این استارت‌آپ، تسخیر بازار آفریقا است.

 

مرجع: «afrik21»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.