آخرین اخبار

همکاری یک شرکت نانویی با دانشگاه بیرمنگام، برای توسعه کاربردهای نانومیله‌های طلا

همکاری یک شرکت نانویی با دانشگاه بیرمنگام، برای توسعه کاربردهای نانومیله‌های طلا

شرکت سونا نانوتک «Sona Nanotech»، به منظور توسعه نسل جدیدی از نانومیله‌های مورد استفاده در تصویربرداری از بافت‌های بدن، با دانشگاه بیرمنگام انگلیس مشارکت می‌کند. در این پروژه مشارکتی که به رهبری «زو پیکرامنو»، استاد شیمی آلی و فوتوفیزیک دانشگاه بیرمنگام در حال انجام است، امکان استفاده از نانومیله‌های طلا، جهت درمان سلول‌های سرطانی در بدن، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پیکرامنو در خصوص این همکاری می‌گوید: «جامعه علمی در ابتدای مسیر بهره‌گیری از پتانسیل نانوذرات طلا جهت مصارف پزشکی است. در این راستا، شرکت سونا نانوتک توانسته با بهره‌گیری از نانومیله‌های طلایی خود، محصولی منحصربه‌فرد جهت درمان سرطان تولید نماید. از این رو، ما امید زیادی به موفقیت این پروژه داریم.»

«دارن راولز»، مدیرعامل سونا نیز، در خصوص همکاری با دانشگاه بیرمنگام اظهار داشت: «همکاری با گروه تحقیقاتی پیکرامنو، نشان‌دهنده علاقه زیاد شرکت ما به فناوری‌های خلاقانه است. به همین جهت، از این همکاری بسیار خرسند بوده و بی‌صبرانه منتظر نتایج حاصل از آن هستیم». در همین راستا، پیکرامنو و گروه تحقیقاتی او، به منظور بررسی تفاوت‌های عملکرد نانوذارت معمول با فناوری یاد شده و استفاده از پادتن برای مقابله با سلول‌های سرطانی، در حال ارزیابی تصاویر گرفته شده از بافت‌ها و سلول‌ها می‌باشند.

نانومیله‌های طلا در مقایسه با نانوذرات طلایی دیگر، دارای مزایای متعددی همچون سطح زیاد، ویژگی‌های فیزیکی، شیمیایی و اپتیکی منحصربه‌فرد، زیست سازگاری و امکان ترکیب با دیگر مولکول‌ها بوده که با توجه به این خصوصیات، می‌توان از آن‌ها برای بهبود عملکرد و اثربخشی دارو و همچنین بهبود تصویربرداری‌های زیستی، بهره جست. پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2026 میلادی، نرخ رشد سالانه این فناوری، در حدود 10.2 درصد بوده و به رقمی بالغ بر 1.52 میلیارد دلار در سال 2026 برسد.

لازم به ذکر است، سرطان یکی از دلایل اصلی مرگ‌ومیر در سرتاسر دنیا است. پیش‌بینی می‌شود تا سال 2030، بیش از 23.6 میلیون نفر به این بیماری مبتلا شوند. با توجه به این آمار هشداردهنده، لازم است تحقیقاتی اساسی به منظور توسعه روش‌های مؤثر برای درمان انواع سرطان، انجام شود. فناوری‌هایی مشابه با آنچه سونا توسعه داده است، ابزارهایی کارآمد برای دستیابی به این هدف خواهد بود.

گفتنی است، سونا نانوتک به‌عنوان یکی از شرکت‌های نانویی فعال در حوزه پزشکی، کار خود را از سال 2013 میلادی آغاز نموده است. این شرکت، فعالیت‌های خود را با انجام تحقیقات بر روی نانومیله‌های طلا آغاز نمود و در حال حاضر، موفق به دستیابی به نتایج امیدوارکننده‌ای در این زمینه شده است.

 

مرجع: «investorideas.com»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.