آخرین اخبار

رشد ۱۲.۷ درصدی بازار بسته‌بندی نانو طی سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۶ میلادی

رشد ۱۲.۷ درصدی بازار بسته‌بندی نانو طی سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۶ میلادی

مطابق با گزارش جدیدی انتشار یافته از روند تغییرات بازار بسته‌بندی با استفاده از فناوری نانو، تا سال 2026 میلادی، بازار جهانی بسته‌بندی‌های نانویی، به ارزش تقریبی 89 میلیارد دلار خواهد رسید. این گزارش که تحت عنوان «Nano-Enabled Packaging Market Analysis 2018-2026 » منتشر شده است، نرخ رشد 12.7 درصدی را طی سال‌های 2018 تا 2026 میلادی، پیش‌بینی نموده است.

افزایش تقاضا برای محصولات غذایی بسته‌بندی‌شده، رشد تجارت الکترونیک و افزایش نسبت مصرف‌کنندگان با گرایش به فناوری، از مهم‌ترین مواردی است که رشد چشمگیر در صنعت بسته‌بندی و به‌کارگیری فناوری نانو در آن را موجب شده است. افزایش تقاضا برای میوه و سبزیجات تازه و مقررات سخت‌گیرانه دولتی برای تقویت استفاده از بسته‌بندی‌های نانویی برای بهبود امنیت غذایی نیز، در تقویت رشد این بازار، به شدت اثرگذار بوده است.

امروزه برندهای مختلف فعال در صنعت بسته‌بندی، از بسته‌بندی‌های نانویی و هوشمند استفاده نموده تا برند و جذابیت محصول را افزایش دهند. در همین راستا، به نظر می‌رسد که استفاده رو به رشد بسته‌بندی‌های نانویی در صنعت داروسازی، توسعه بسته‌بندی‌های هوشمند و افزایش فعالیت‌های صادرات غذایی، از پارامترهای حائز اهمیتی هستند که در این سرعت رشد، نقش‌آفرینی می‌نمایند.

لازم به ذکر است که در گزارش مذکور، علاوه بر اندازه بازار و روند تغییرات آن که در بالا به آن‌ها اشاره شد، بخش‌بندی بر مبنای کاربری نهایی (غذا و نوشیدنی، دارویی، مراقبت‌های شخصی و ...) و مناطق و کشورهای پیشرو نیز مورد بررسی قرار گرفته است. بر این اساس، در سال 2017 میلادی، بخش «غذا و نوشیدنی» بیشترین سهم بازار را در اختیار داشته و انتظار می‌رود که آسیا و اقیانوسیه، از فعال‌ترین مناطق در توسعه و رشد این صنعت باشند.

گفتنی است، استفاده از نانو فناوری در بسته‌بندی مواد غذایی، طول عمر این محصولات را افزایش داده و فاسدشدن را به حداقل می‌رساند. این امر، امنیت غذایی را در بسیاری از جوامع تضمین می‌کند.

  

مرجع: «marketwatch»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.