آخرین اخبار

جذب سرمایه ۲.۵ میلیون دلاری توسط یک استارت‌آپ زایشی دانشگاه واترلو

جذب سرمایه ۲.۵ میلیون دلاری توسط یک استارت‌آپ زایشی دانشگاه واترلو

نیکویا «Nicoya» که یک شرکت زایشی از دانشگاه «واترلو» است، به تازگی موفق به جذب سرمایه‌ای معادل ۲.۵۷ میلیون دلار، از سوی «FedDev Ontario» شده است. این میزان سرمایه، می‌تواند عاملی مؤثر برای رشد سریع فعالیت‌های این شرکت و بازار تقاضای مربوطه به حساب آید.

«رایان دنوم»، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران نیکویا، در خصوص جذب سرمایه صورت گرفته، اظهار می‌دارد: «سرمایه جذب شده، می‌تواند جهانی‌شدن این شرکت را به‌عنوان یکی از پیشگامان حوزه‌ فناوری‌های زیستی، به دنبال داشته و در نتیجه، از بسیاری جهات، در بهبود زندگی انسان‌ها، مثمر ثمر واقع شود. این سرمایه‌گذاری، نشان‌دهنده عزم جدی دولت کانادا، برای توسعه‌ فناوری‌های زیستی و حمایت از منطقه‌ Kitchener–Waterloo، به‌عنوان یکی از قطب‌های شرکت‌های استارت‌آپی است.»

رئیس سازمان نوآوری، علم و توسعه اقتصادی کانادا، «ناودیپ بینز»، در خصوص سرمایه‌گذاری صورت گرفته، اظهار می‌دارد: «دولت در تلاش است تا نقش کانادا در اقتصاد جهانی را پررنگ‌تر نماید. سرمایه‌گذاری در نیکویا، برای ما مزیت رقابتی ایجاد نموده و منجر به توسعه‌ فعالیت‌ها و بازارهای صادراتی جدیدی می‌شود.»

گفتنی است، نیکویا در زمره شرکت‌های توسعه‌دهنده فناوری‌های اپتیکی، بیوشیمی و زیستی قرار داشته که کار خود را از سال 2012 میلادی، آغاز نموده است. این شرکت، در حال حاضر از فناوری نانو جهت ساخت ابزارهای تحلیلی مقرون‌به‌صرفه، بهره برده و محققان و پزشکان فعال در مؤسسات تحقیقاتی و دانشگاهی در بیش از 25 کشور جهان، از فناوری‌های این شرکت استفاده می‌نمایند. تخصص این شرکت در زمینه طراحی و توسعه ابزار تشدید پلاسمون سطحی «SPR» بوده و اولین «SPR» رومیزی در جهان، توسط این شرکت طراحی و ساخته‌ شده که بسیار دقیق و مقرون‌به‌صرفه است. همچنین قابلیت حمل آسان، از دیگر مزایای این دستگاه به شمار می‌رود.

لازم به ذکر است که نیکویا درحال‌توسعه‌ دستگاهی با نام «OpenSPR» است که به منظور ارزیابی برهم‌کنش‌های مولکولی، قابل استفاده می‌باشد. این محصول، می‌تواند به محققان در درک بهتر بیماری‌ها و توسعه داروها و روش‌های درمانی جدید، کمک شایانی نماید.

 

مرجع: «betakit.com»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.