آخرین اخبار

تولید محصولات الکترونیکی ضد آب با بهره‌گیری از فناوری نانو

تولید محصولات الکترونیکی ضد آب با بهره‌گیری از فناوری نانو

تولید محصولات الکترونیکی مقاوم در برابر آب، یکی از الزامات جدی موجود در مسیر توسعه نسل‌های جدید محصولات الکترونیکی و انطباق آن‌ها با نیازهای مشتریان است. به منظور درک اهمیت مقاومت این قبیل تجهیزات در برابر آب، می‌توان به دوربین‌های امنیتی بیرون از یک ساختمان اشاره نمود که بایستی در شرایط آب‌وهوایی مختلف، جوابگو باشند. روش‌های متداول موجود و استفاده از پوشش‌ها و روکش‌های سنتی، ضعف‌ها و محدودیت‌هایی داشته و برای محافظت از این دوربین‌ها در برابر باران، برف و تابش مستقیم نور خورشید، عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌دهند. ورود فناوری نانو به این حوزه، راهکارهای جدیدی را پیش روی شرکت‌های فناور قرار داده و کمک شایانی به افزایش مقاومت محصولات الکترونیکی در برابر آب، نموده است.

در راستای این نیاز قابل توجه بازار و پتانسیل فناوری نانو در حل این چالش، شرکت‌های نانویی زیادی به این حوزه ورود نموده‌ تا بتوانند سهم خود از بازار را به دست آورند. شرکت «Nanotex»، یکی از شرکت‌های فعال در این حوزه بوده که با استفاده از قابلیت آب‌گریزی مواد نانویی، موفق به تولید پارچه‌هایی شده که برای ساخت قطعات الکترونیکی ضد آب، قابل استفاده است.

شرکت‌های «Europlasma» و «P2i»، از دیگر شرکت‌های معروفی هستند که با بهره‌گیری از فناوری نانو، موفق به تولید محصولات الکترونیکی ضد آب شده‌اند. «P2i»، مدعی است که شرکت‌های برجسته تولید تلفن‌های همراه، از جمله هوآوی، لنوو، موتورلا، سونی و شیائومی، به منظور تولید محصولات ضد آب خود، از فناوری‌های این شرکت بهره می‌برند.

«HZO»، از دیگر شرکت‌های فعال در این حوزه است. محصولات اصلی این شرکت، شامل تجهیزات و فرآیندهایی است که می‌تواند بهبود مقاومت محصولات الکترونیکی در برابر آب و خوردگی را، به دنبال داشته باشد. روکش‌های نانویی نفوذناپذیر، از جمله محصولات این شرکت بوده که به عنوان پوشش ضد باران و ضد عرق، مورد استفاده قرار می‌گیرد. محصولات این شرکت، در برابر آب و محیط‌های خورنده، مقاومت بسیار خوبی از خود نشان داده و همین مسئله، کمک نموده تا این شرکت، موفق به جذب مشتریان زیادی گردد. شرکت‌های بزرگی همچون نایک، موتورولا و دل، برای ساخت و تولید محصولات خود، از فناوری‌های «HZO» بهره می‌گیرند. همچنین، «LifeBeacon» و «Location Now» که از تولیدکنندگان محصولات سنجش پزشکی و ردیابی محل سالمندان هستند، از دیگر مشتریان فناوری ضد آب «HZO»، محسوب می‌شوند.

 

مرجع: «www.nanalyze.com»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.