آخرین اخبار

انتخاب یک استارت‌آپ نانویی به‌عنوان یکی از برگزیدگان المپیک جهانی نوآوری

انتخاب یک استارت‌آپ نانویی به‌عنوان یکی از برگزیدگان المپیک جهانی نوآوری

برندگان جوایز «SCI Innovation Competition 2019» چین مشخص شد. این رویداد که «المپیک جهانی نوآوری» هم نامیده می‌شود، با هدف کمک به پروژه‌های نوآورانه و کارآفرینان خارجی مرتبط با چین، برگزار شده و همه ساله کارآفرینان زیادی را از اقصی نقاط جهان، گرد هم می‌آورد. سومین دوره از این مسابقه بزرگ، در مارس سال جاری میلادی و در تورنتوی کانادا برگزار شد و طی آن، جوایزی به ارزش 2.09 میلیون دلار، به ایده‌ها و محققین برتر اختصاص یافت.

نکته جالب‌توجه در سومین المپیک جهانی نوآوری، موفقیت یک شرکت نانویی در زمینه توسعه و تجاری‌سازی فناوری نانو است. «H2nanO»، یک شرکت فعال در زمینه توسعه سیستم‌های تصفیه فاضلاب است که با استفاده از نانو فناوری و نور خورشید، موفق به طراحی و توسعه یک سیستم نوین تصفیه فاضلاب شده است.

در کنار این فناور نانویی، «Rapid Novor» که یک شرکت فعال در حوزه سلامت و مراقبت‌های بهداشتی است و «Cheelcare» که خالق نوعی صندلی خلاقانه و عجیب است، توانستند در زمره شرکت‌های فناور برتر قرار گیرند. گفتنی است، «Jamstack» که یک شرکت کانادایی و تولیدکننده نوعی آمپلی‌فایر قابل‌حمل و مورد استفاده در گیتارهای برقی است نیز، عنوان شرکت برگزیده و قهرمان این المپیک نوآوری را به خود اختصاص داد.

10 شرکت برتر این رویداد، هر یک جایزه‌ای به مبلغ بیست هزار دلار دریافت نموده و در ادامه، به همراه ده شرکت دیگر انتخاب شده از سوی داوران، به مرحله بعدی ارزیابی‌ها راه یافتند. مطابق با آئین‌نامه مسابقات، شرکت‌های برتر می‌توانند از مزایایی مانند حضور در جلسات جذب سرمایه و نشست‌های توزیع‌کنندگان در چین، برخوردار شوند.

لازم به ذکر است، «Qidni» که یک سیستم تصفیه خون برای نارسایی کلیوی محسوب می‌شود، در زمره طرح‌هایی است که نتوانست در بین ده شرکت فناور برتر قرار گیرد. با این وجود، بنابه صلاحدید داوران، در زمره شرکت‌هایی قرار گرفت که به فینال مسابقات دعوت شد و در نهایت جایزه 20 هزار دلاری «Fintech Global Final» را به خود اختصاص داد. در این میان، «Fibos»، تولیدکننده سنسورهای نوری با درجه حرارت بالا و «ARHT Media»، عرضه‌کننده تجارب هولوگرافیک برای کاربران، در رتبه نخست جای گرفته و جایزه 30 هزار دلاری را دریافت نمودند.    

گفتنی است، توجه به شرکت‌های استارت‌آپی فناور، یکی از مواردی است که در همه کشورها، چه توسعه‌یافته و چه درحال‌توسعه، به شدت مورد توجه قرار گرفته است. ایران نیز به عنوان یکی از کشورهای فعال در رده‌بندی‌های علمی، در راستای تحقق این هدف که دستاوردهای دانشگاهی توانایی دستیابی به بازارهای تجاری بالقوه زیادی دارند، سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی را در عرصه‌های مختلف، از خود نشان داده است و در همین راستا، برنامه‌های حمایتی فراوانی را نیز برای این کار اختصاص داده است. در این میان، برنامه تجاری‌سازی فناوری نانو یا نانومچ، یکی از برنامه‌هایی است که توسط ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و با هدف تجاری‌سازی دستاوردهای نانویی محققین کشور، راه‌اندازی شده و هر ساله طی فراخوان‌هایی، نسبت به جذب طرح‌های نانویی فناورانه، اقدام می‌نماید. در حال حاضر نیز، تا 20 اردیبهشت ماه سال جاری، سومین مرحله از دوره هفتم این برنامه در حال اجرا بوده و شرکت‌ها یا محققینی که محصول اولیه مبتنی بر فناوری نانو دارند، می‌توانند در این برنامه حضور به هم برسانند.

 

 مرجع: «betakit»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.