آخرین اخبار

پوشش‌های سرامیکی ویژه جهت محافظت از شیشه اتومبیل و پنجره خانه‌ها

پوشش‌های سرامیکی ویژه جهت محافظت از شیشه اتومبیل و پنجره خانه‌ها

شرکت نانویی سولار گارد «Solar Gard» که در زمینه طراحی و تولید فیلم‌های سرامیکی و پوشش‌های قابل استفاده برای شیشه‌ها فعالیت می‌نماید، خبر از تولید و عرضه محصول جدیدی داده که می‌تواند تحولی بزرگ را در این صنعت به همراه داشته باشد. محصول جدید سولار گارد که تحت نام تجاری «VortexIRTM» عرضه می‌شود، رنج گسترده‌ای از قابلیت‌های متنوع را در اختیار متقاضیان قرار داده و به نوعی پنجره‌های هوشمندتری را ارائه می‌نماید.

فیلم‌های سرامیکی جدید، تجربه‌ای نو در ترکیب و ادغام طبیعت با فناوری نانو است. کارایی عملکردی این فیلم‌های سرامیکی در زمینه حفظ حریم خصوصی، محافظت از دستگاه‌ها و تجهیزات متصل به پنجره و حتی کنترل دمای محیط داخلی، بسیار بالا بوده و با تحول نسبت به نسل‌های قبلی روبرو شده است. «کندال کامبس»، از مدیران ارشد سولار گارد، با ذکر این نکته که محصول جدید این شرکت، سطح جدیدی از عملکرد را در این حوزه به ارمغان آورده است، اظهار داشت: «این محصول، برای کسانی که نیاز به محیط راحت‌تر داشته و تنظیمات بیشتری را برای کنترل حریم خصوصی در داخل خودروهای خود مد نظر دارند، بسیار مطلوب خواهد بود. اگر شما نیز متقاضی هوشمندی پنجره‌های خود هستید، سری جدید فیلم‌های سرامیکی تولیدی توسط سولار گارد، می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.»

گفتنی است که نرخ بلوکه نمودن اشعه‌های مضر «UV» در محصول جدید، با بهبود قابل توجهی نسبت به نمونه‌های مشابه روبرو شده و تا حدود 99 درصد رسیده است. همچنین در ارتباط با بلوکه نمودن اشعه مادون قرمز و دفع انرژی نیز، نرخ‌های برآورد شده، به ترتیب برابر با 96 و 65 درصد می‌باشد. مقاومت در برابر ضربه از دیگر ویژگی‌های کلیدی ورتکس است که می‌تواند سطح ایمنی را به‌ویژه در خودرو به شدت افزایش دهد. بر این اساس، ضمانت‌نامه‌های کیفیت محصول که از سوی نمایندگان فروش به خریداران ارائه می‌گردد، طولانی‌مدت بوده و دوام و عملکرد محصول برای مدت زمان طولانی، تضمین می‌گردد.

نانو ذرات سرامیکی موجود در این محصول، موجب شده است تا به جای بازتاب نور، جذب نور رخ داده و در نتیجه، پنجره‌های خودرو از یک سایه عمیق و واقعی برخوردار می‌شوند. لازم به ذکر است که در کنار مزایای بسیار زیاد ذکر شده برای این پوشش فوق‌العاده جدید، احتمالاً این محصول با چالش‌های قابل توجهی نیز روبرو خواهد بود. در حقیقت، اگرچه ذرات فلزی موجود در فیلم‌های سرامیکی جدید، بخشی از طیف رادیویی را بازتاب می‌دهند، اما با این وجود نمی‌توان انتظار داشت که هیچ‌گونه اختلالی در سیستم‌های رادیوهای ماهواره‌ای، برنامه‌های پیشرفته تلفن همراه، سیستم «GPS» و سایر دستگاه‌های الکترونیکی، به همراه نداشته باشد و این مسئله، یک نقطه ضعف بزرگ برای محصول سولار گارد به شمار می‌رود.

 

مرجع: «Business Wire»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.