آخرین اخبار

برگزاری جشنواره کارآموزی صدف؛ فرصتی برای تعامل نزدیک نیروی کار و صنعت

برگزاری جشنواره کارآموزی صدف؛ فرصتی برای تعامل نزدیک نیروی کار و صنعت

جشنواره کارآموزی «صدف»، با حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با حضور طیف گسترده‌ای از شرکت‌های فناور، دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها، در تاریخ‌های ۲۵ اردیبهشت لغایت ۵ خردادماه برگزار خواهد شد. این جشنواره که به صورت هم‌زمان در چهار استان تهران، البرز، اصفهان و یزد برگزار می‌شود، با هدف تجمیع فرصت‌های کارآموزی در شرکت‌های فناور، دانش‌بنیان و استارت‌آپی راه‌اندازی شده است. گفتنی است، تاکنون بیش از ۳۰۰ شرکت آمادگی خود را برای حضور در این جشنواره و تعریف فرصت‌های کارآموزی، اعلام نموده‌اند. کمپینی نیز با شعار هر شرکت یک کارآموز به راه افتاده است.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، دانشجویان و فارغ‌التحصیلانی که مایل به گذراندن دوره کارآموزی (رسمی یا غیررسمی) با هدف کسب تجربه و مهارت هستند، پس از تکمیل رزومه، انجام آزمون‌های شخصیت‌شناسی و مشاهده فیلم‌های آموزشی برای موفقیت در مصاحبه‌های شغلی و کارآموزی، می‌توانند در بازه زمانی مشخص شده برای این فرصت‌ها، رزومه خود را ارسال نمایند.

فرایند اجرایی این جشنواره، بدین صورت است که در ابتدا، کارفرمایان نسبت به ثبت‌نام در سامانه مرتبط (2۰ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت) اقدام نموده و پس از ثبت فرصت‌های کارآموزی (۲۰ فروردین تا ۲۰ اردیبهشت) و نمایش آن‌ها برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان (۲۰ اردیبهشت)، جشنواره به صورت رسمی آغاز شده و امکان ارسال رزومه (۲۵ اردیبهشت تا ۵ خرداد) وجود خواهد داشت. در مرحله بعدی، بررسی رزومه‌ها توسط شرکت‌ها انجام گرفته (۲۵ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد) و کارآموزی افراد تأیید شده، از اواخر تیرماه آغاز می‌گردد.

یکی از چالش‌های پیش روی جامعه، بیکاری فزاینده بین دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که توانمندسازی آن‌ها و تزریق به فضای کسب‌وکار، به‌ویژه اکوسیستم کارآفرینی کشور، می‌تواند تحولات جدی در کسب‌وکارهای استارت‌آپی به وجود آورد. پیوستن نیروی جوان و باانگیزه به کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک و کمک به تجاری‌سازی ایده‌های نو، می‌تواند از یک‌سو مشکل بیکاری را حل نموده و از سوی دیگر، بحران نیروی کار متخصص و تیم‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان را رفع نماید. بررسی دقیق صنایع، تأیید می‌کند که آن‌ها نیز در یافتن نیروی انسانی توانمند و دارای مهارت‌های شغلی، با مشکلاتی روبه‌رو هستند. در این میان، کارآموزی می‌تواند راهکاری مناسب برای توانمندسازی دانشجویان و کسب تجربه آن‌ها باشد. با تعریف پروژه‌های کارآموزی متناسب با نیاز روز صنعت و کاربردی بودن آن‌ها، این پروژه می‌تواند گامی بزرگ در جهت تحول نظام آموزشی و تزریق نیروی انسانی جوان و باانگیزه به صنعت باشد.

 

مرجع: «SNN»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.