آخرین اخبار

والمارت در مسیر خرید ربات‌های جستجوگر قفسه‌های فروشگاه از یک استارت‌آپ

والمارت در مسیر خرید ربات‌های جستجوگر قفسه‌های فروشگاه از یک استارت‌آپ

اوایل ماه آوریل، شرکت والمارت اعلام نمود که به زودی فناوری‌های مورد استفاده در فروشگاه‌های خرده‌فروشی خود را ارتقاء خواهد داد. این توسعه فناوری، به‌ویژه شامل هوشمندسازی فناوری اسکن و رهگیری اجناس و کالاهای موجود در فروشگاه، با استفاده از ربات‌های مخصوص است. به نظر می‌رسد که این استراتژی، در راستای رقابت‌های فزاینده بین والمارت و دیگر غول کسب‌وکار فروش آنلاین، یعنی آمازون، اتخاذ شده است. گفتنی است، آمازون طی سال‌های اخیر، سرمایه‌گذاری فراوانی در حوزه فناوری‌های رباتیک نموده و با تملک «Kiva Systems» در سال 2012 میلادی، این روند را سرعت بخشیده است.

با دقت در اقدامات و فعالیت‌های توسعه‌ای والمارت، رد پای یک استارت‌آپ به نام بوسا نوا رباتیک «Bossa nova Robotics»، در جاه‌طلبی‌های این شرکت دیده می‌شود. والمارت در سال 2017 میلادی، اعلام نمود که در 50 فروشگاه خود، از ربات‌های تولیدی این استارت‌آپ، استفاده می‌نماید. حال به نظر می‌رسد که این اقدام، در حال عملیاتی شدن است. ربات‌های تولیدشده توسط این استارت‌آپ که در سال 2005 تأسیس شده است، این قابلیت را دارند که تمامی فهرست موجودی فروشگاه را در آن‌ها بارگذاری نموده و سپس، هر یک از اجناس را بر اساس برچسب آن‌ها، رهگیری و جای آن‌ها را شناسایی نماید.

افرادی که در فروشگاه‌های بزرگ خرده‌فروشی کار کرده‌اند، کاملاً بر پیچیدگی و طاقت‌فرسا بودن جستجو بین انبوهی از قفسه‌های فروشگاه و یافتن یک کالای خاص که توسط دیگر مشتریان جابه‌جا شده است، واقفند. استفاده از این ربات‌ها که در مدل‌های «Penbo» و «Prime 8» به بازار عرضه شده‌اند، به معنای جایگزینی بخش عمده‌ای از نیروی انسانی شاغل در فروشگاه‌ها نیست و تنها می‌تواند خودکارسازی فرآیند خرید را به شدت تسریع نماید.

«سارا اسکاف»، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران این استارت‌آپ، با تأکید بر حذف بارکد و چک نمودن محصولات از فرآیند توزیع در فروشگاه، اظهار داشت: «ربات ابداعی ما، در حال حاضر دارای دست نبوده و طبیعتاً جایگزینی برای منظم کردن قفسه‌ها و یا چیدن محصولات در آن‌ها نیست. این فناوری، به دنبال حل یک چالش ذهنی بزرگ کارکنان در فروشگاه‌ها است که با حل آن، کارکنان به سادگی می‌توانند محصولات را یافته و در قفسه‌ها مرتب نمایند. آن‌ها دیگر نیازی به چک کردن مداوم و پرزحمت اجناس موجود نداشته و در عوض، می‌توانند وقت بیشتری را صرف راهنمایی خریداران نمایند.»

 

مرجع: «TechCrunch»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.