آخرین اخبار

رشد ۱۴.۷ درصدی بازار جهانی نانو پوشش‌ها طی سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ میلادی

رشد ۱۴.۷ درصدی بازار جهانی نانو پوشش‌ها طی سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ میلادی

طبق آخرین گزارش‌ها از بازار نانو پوشش‌ها، ارزش بازار جهانی این حوزه در طی شش سال آینده، از رشدی ۱۴.۷ درصدی برخوردار خواهد بود. بر این اساس، ارزش بازار نانو پوشش‌ها در سال ۲۰۱۹ میلادی، در حدود ۴۸۳۰ میلیون دلار برآورد شده است که با توجه به رشد مذکور، به ۹۵۸۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۵ خواهد رسید. بزرگ‌ترین بازار منطقه‌ای برای نانو پوشش‌ها، آمریکای شمالی است که تقریباً نیمی از فروش جهانی نانو پوشش‌ها را به خود اختصاص داده است. بر اساس اطلاعات موجود، در سال ۲۰۱۷ میلادی، آمریکا با ۵۰.۲۳ درصد از فروش جهانی نانو پوشش‌ها، در رده نخست جای گرفته و مجموعه کشورهای آسیا-اقیانوسیه شامل استرالیا، چین، هند، کره جنوبی، ژاپن و ...، با ۲۸.۵۷ درصد، در رده بعدی قرار دارند.

با پیشرفت و تکامل فناوری نانو و توسعه هر چه بیشتر کاربردهای این فناوری، آثار سوء فعالیت‌های بشر بر محیط‌زیست، کاهش خواهد یافت. این امر، به‌ویژه با نرخ رشد جمعیت و افزایش شدید مصرف انرژی و آلودگی حاصل از آن، مواد نانویی را به یک عامل حیاتی در آینده بشر بدل نموده است. در این میان، نانو پوشش‌ها یکی از حوزه‌های فناوری نانو محسوب می‌شود که کاربردهای بسیار وسیعی در بخش‌های مختلف صنعتی دارند.

یکی از کاربردهای ملموس نانو پوشش‌ها، صفحات نمایش دستگاه‌های الکترونیک مصرفی است. با توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته ارتباطی، تقاضا برای راه‌حل‌های نوآورانه نیز افزایش یافته است. نانو پوشش‌ها یکی از این راه‌حل‌ها است که برای محافظت از صفحات نمایش لمسی و عینک‌های هوشمند، بکار گرفته می‌شوند. البته کاربردهای نانو پوشش‌ها، به مورد پیش‌گفته محدود نشده و طیفی گسترده از کاربردهای جالب دیگر، مانند صنایع هوا-فضا، صنایع نفتی، صنایع فولادی و حتی محیط داخل خانه را نیز در بر می‌گیرد. به عنوان مثال، پوشش‌های نانویی بدنه هواپیما، می‌تواند مشکلات احتمالی مرتبط با تغییرات آب و هوایی را کاهش داده و یا سطوح شیشه‌ای و سرامیکی داخل خانه‌ها را عاری از هر گونه گرد و غبار نماید. خواص ضد عفونی کننده نانو مواد نیز، می‌تواند در بسیاری از سطوح، از جمله دستگیره درب‌ها، ظروف بسته‌بندی مواد غذایی خانگی و ... بکار گرفته شوند.

 

مرجع: «The Market Research News»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.