آخرین اخبار

برنامه گسترده امارات برای جذب نوآوران و کارآفرینان استارت‌آپی

برنامه گسترده امارات برای جذب نوآوران و کارآفرینان استارت‌آپی

دولت امارات با هدف جذب متخصصین و کارآفرینان استارت‌آپی، به مدیران یا بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌های معتبر و خلاق جهان عرب، ویزای پنج ساله اعطا می‌کند. این ویزا، به استارت‌آپ‌هایی تعلق می‌گیرد که در شکل‌گیری انقلاب چهارم صنعتی، به نحوی اثرگذار بوده‌اند. بر اساس این برنامه، اعطای ویزا به 100 استارت‌آپ جهان عرب در دستور کار دولت این کشور قرار گرفت و انتخاب این استارت‌آپ‌ها، در فوروم «World Economic» که در ششم و هفتم آوریل در اردن برگزار گردید، صورت گرفته است.

اطلاعیه این تصمیم جدید دولت امارات، پس از یک جلسه بسیار مهم با عنوان «استارت‌آپ‌های عرب: پیش به سوی آینده» که دبیرکل مجلس این کشور و مدیرعامل بنیاد آینده دبی در آن حضور داشتند، انتشار یافت. عبدالله بن طوق، از اعضای ارشد کابینه این کشور، با تأکید بر تلاش امارات در زمینه نوآوری، اظهار داشت: «ساختار قانونی امارات، کاملاً سازگار با نوآوری است که این ضرورتی برای استارت‌آپ‌ها به حساب می‌آید. همکاری برای اعطای ویزاهای بلند مدت پنج ساله به 100 استارت‌آپ عرب، نشان‌دهنده تعهد ما برای تسهیل تجارت و ایجاد یک محیط جذاب و دلگرم‌کننده برای رشد استارت‌آپ‌ها است. این اقدام، می‌تواند موقعیت امارات را به‌عنوان یک مقصد جهانی برای استعدادها، برجسته سازد.»

گفتنی است، دولت امارات در سال‌های اخیر، برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای جذب نخبگان و متخصصین دنیای فناوری انجام داده و قصد دارد تا با اعطای امتیازات مختلف، مؤسسان و مدیران استارت‌آپ‌های موفق جهان را به این کشور بکشاند. پس از اعطای ویزا به 100 استارت‌آپ عرب، دولت امارات در تلاش است تا این ایده را در سطحی وسیع‌تر و به صورت جهانی نیز، به اجرا درآورد. با توجه به تأسیس قریب‌الوقوع «سیلیکون پارک دوبی» در سال 2019، به‌عنوان اولین شهر هوشمند دبی، پیش‌بینی می‌شود که بیش از 20 هزار نفر، در این پارک فناوری مشغول به کار شوند. آغاز به کار این پارک نیز، می‌تواند یک عامل کلیدی در جذب کارآفرینان و نوآوران مختلف محسوب شود.

لازم به ذکر است که ایران نیز با توجه به پتانسیل‌های بالای موجود در کشور، بخصوص در حوزه نیروی انسانی توانمند، گام‌های مثبت بلندی را در زمینه استارت‌آپ‌های مبتنی بر فناوری، برداشته است. راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری و همچنین مراکز رشد در اقصا نقاط کشور و در نزدیکی دانشگاه‌ها، یکی از این گام‌های بلند و مثبت بوده تا ایده‌های شکل گرفته در دانشگاه‌ها را نیز در مسیر پرورش و توسعه و در نهایت ورود به صنعت، به بلوغ لازم برسانند. علاوه بر این، در برخی برنامه‌های خاص، همچون برنامه تجاری‌سازی فناوری نانو یا نانومچ نیز، از تجاری‌سازی در حوزه‌های مرتبط با نانوفناوری، حمایت‌های لازم را به عمل می‌آورد.

 

مرجع: «Mena bytes»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.