آخرین اخبار

انقلابی بزرگ در باتری خودروهای الکتریکی با کمک فناوری جدید استارت‌آپ سوئیسی

انقلابی بزرگ در باتری خودروهای الکتریکی با کمک فناوری جدید استارت‌آپ سوئیسی

یک استارت‌آپ سوئیسی به نام اینولیس «Innolith»، مدعی دستیابی به فناوری جدیدی در باتری خودروهای الکتریکی شده است که می‌تواند طی مسافت 600 مایلی را برای خودرو امکان‌پذیر سازد.

خودروسازان و شرکت‌های فناور فعال در صنعت خودروهای الکتریکی، سال‌های زیادی است که به دنبال بهبود عملکرد، افزایش طول عمر و توسعه باتری‌های قابل استفاده در خودروها می‌باشند. شرکت استارت‌آپی «اینولیس»، معتقد است که باتری‌های جدید لیتیوم یونی با چگالی بالا، می‌توانند این اهداف را برآورده سازند. این شرکت، مدعی است که پیشرفت بزرگی را در باتری‌های قابل استفاده در خودروهای الکتریکی ایجاد نموده و اولین باتری 1000 وات بر کیلوگرمی قابل شارژ در جهان را برای این منظور تولید نموده است. این امر، زمانی جالب می‌شود که بدانید تسلا در مدل 3 خود، از «سلول‌های 2170» استفاده نموده که در حدود 250 وات بر کیلوگرم می‌باشند. جالب‌تر اینکه تسلا در تلاش است تا چگالی انرژی این باتری‌ها را به 330 وات بر کیلوگرم افزایش دهد. از سوی دیگر، وزارت انرژی آمریکا، برنامه جدیدی برای توسعه و بهبود باتری در دست دارد که هدف از آن، ایجاد چگالی انرژی 500 وات بر کیلوگرم است. با توجه به نمونه‌های تجاری‌سازی شده و در دست توسعه، اگر ادعای اینولیس درست باشد، این باتری می‌تواند انقلابی بزرگ در خودروهای الکتریکی پدید آورد.

«الن گرینشیلدز»، مدیر ارشد اینولیس، در خصوص دستاورد جدید این شرکت می‌گوید: «این یک جهش بزرگ است. 4 برابر نمونه‌های فعلی موجود در بازار، 3 برابر توسعه‌های جدید باتری‌های فعلی و 2 برابر هدف تعیین شده از سوی وزارت انرژی آمریکا. همه این‌ها، نشان می‌دهند که یک معامله بزرگ در راه است.»

لازم به ذکر است که خودروهای الکتریکی با استفاده از باتری‌های فوق، می‌توانند تنها با یک بار شارژ باتری، مسیری 1000 کیلومتری (در حدود 621 مایل) را بپیمایند که بسیار بالاتر از باتری‌های لیتیوم یونی موجود در بازار است. تلاش‌ها برای بهبود عملکرد باتری‌های الکتریکی، محدود به تسلا و اینولیس نیست و بسیاری از فناوران در این حوزه تلاش می‌کنند. به عنوان مثال، «هنریک فیسکر» از سازندگان خودروهای الکتریکی، در تلاش برای توسعه باتری‌های حالت جامد است که می‌توانند به محدوده 500 مایل با یک بار شارژ باتری، دست یابند.

گفتنی است، اینولیس در تلاش برای تولید آزمایشی و اولیه محصولات خود در آلمان و سپس، صدور مجوز بهره‌برداری از فناوری به شرکت‌های تولیدکننده باتری و خودروسازان بزرگ است. توسعه و تجاری‌سازی این فناوری، تقریباً 3 تا 5 سال به طول خواهد انجامید و گرینشیلدز، کشور هند را به‌عنوان یکی از مقصدهای احتمالی محصول که از آن استقبال خواهد شد، معرفی نموده است. با این وجود، باید منتظر ماند و آینده این فناوری در رسیدن به بازار نهایی را مشاهده نمود.

شایان توجه است که گرینشیلدز و «سرگی بوچین» (مدیرعامل اینولیس)، به چالش‌های مسیر خود به خوبی آگاهند، چرا که پیش از این، از مدیران فنی و ارشد «Alevo» بوده‌اند که در سال 2017 میلادی، ورشکسته شد و حتی سرمایه‌گذاری میلیاردر روسی و دوست نزدیک ترامپ نیز نتوانست این شرکت را نجات دهد. در نهایت، بوچین و گرینشیلدز، دارایی‌های فکری متعلق به آلوو را خریداری نموده و شرکت جدید خود را در سوئیس تأسیس نمودند. آن‌ها همچنین یک مرکز تحقیق و توسعه در آلمان به راه انداختند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، نمونه اولیه محصول را طراحی و تولید نمایند.

 

مرجع: «The Verge»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.