آخرین اخبار

استفاده از نانو فناوری برای رهگیری محصولات و کالاها در زمان واقعی

استفاده از نانو فناوری برای رهگیری محصولات و کالاها در زمان واقعی

یک استارت‌آپ فعال در حوزه نانو فناوری، از یک روش منحصربه‌فرد برای ردیابی اشیاء فیزیکی در زمان واقعی، استفاده می‌کند. این فناوری پتنت شده، کاملاً مقرون‌به‌صرفه بوده و متناسب با نیازهای شرکت‌ها و صنایع مختلف، در سه نسخه متفاوت عرضه خواهد شد. اولین محصول «LacatorX»، یک بارکد دو بعدی است که اصطلاحاً «CQR» نامیده می‌شود. این بارکد، برای برچسب‌گذاری و ردیابی محصولات مصرفی، مانند انواع محصولات غذایی، نوشیدنی‌ها و ... کاربرد داشته و تاکنون از سوی دو برند بزرگ محصولات مصرفی با درآمد چند میلیارد دلاری، مورد استقبال قرار گرفته است. دومین محصول که با تجربه حاصل از فروش بارکد «CQR» توسعه یافته است، یک تراشه بلوتوثی است که تولیدکنندگان را قادر می‌سازد، موقعیت مکانی و وضعیت محصول خود را بدون نیاز به اسکن بارکد، رصد نمایند. داده‌های اطلاعاتی حاصل از تراشه فوق و بارکد «CQR»، کمک خواهد کرد تا محصول نهایی این استارت‌آپ، تحت عنوان «Global Resource Locator» عرضه شود. این محصول که در مراحل نهایی تحقیق و توسعه قرار دارد، به شرکت‌ها برای رهگیری و مشاهده وضعیت محصول خود در هر نقطه جغرافیایی و در هر زمان دلخواه، کمک می‌نماید.

گفتنی است، «بیلی میدو» بنیان‌گذار لوکیتور ایکس، یک فناور قدیمی است که تجربه سال‌ها فعالیت در زمینه بازاریابی و صدور مجوز پتنت‌های دانشگاهی با هدف تجاری‌سازی نوآوری در صنایع مختلف را دارد. وی در چند سال گذشته، بر فناوری اینترنت و نوآوری‌های مرتبط با ردیابی موقعیت‌های مکانی متمرکز بوده و در سال 2012، یک اختراع ثبت شده از سوی دانشگاه آکسفورد برای اولین ساعت اتمی مینیاتوری حالت جامد در جهان را یافت. وی به سرعت به پتانسیل‌های این فناوری واقف شد و پس از اخذ مجوز بهره‌برداری از آن، شرکت استارت‌آپی مذکور را به ثبت رسانید. ویلی در این خصوص می‌گوید: «من متوجه شدم که با استفاده از این اختراع جالب، می‌توان تراشه‌ای در تلفن همراه قرار داده و تلفن همراه را به یک ردیاب خانگی بدل نمود؛ جایی که سیگنال‌های GPS ماهواره‌ها در دسترس نیستند.»

لازم به ذکر است که در سال 2018 میلادی، بیلی به منظور تسریع در تجاری‌سازی و عرضه محصولات خود به بازار، اقدام به استخدام «اسکات فلچر» به عنوان مدیرعامل شرکت نمود که دارای بیش از 30 سال تجربه در حوزه فناوری‌های پیشرفته است. وی پیش از این، مسئول بخش فناوری یک شرکت نرم‌افزاری بوده و توانسته بود درآمد این شرکت را به یک میلیارد دلار برساند. از اقدامات فلچر، گسترش تیم کارکنان لوکیتور ایکس از 10 نفر به 25 نفر بوده که به موازات تجاری‌سازی و عرضه تراشه بلوتوثی به بازار، انجام خواهد گرفت.

 

مرجع: «hypepotamus»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.