آخرین اخبار

فناوری‌های سینمایی، الهام‌بخشی برای ساخت نانوژنراتور پوشیدنی

فناوری‌های سینمایی، الهام‌بخشی برای ساخت نانوژنراتور پوشیدنی

جذابیت فناوری‌های مورد استفاده در سینما که در آن ربات‌ها با استفاده از یک فرمولاسیون خاص، اقدام به تعمیر خود نموده و مستقل از انسان‌ها و عملکرد سایر ابزارها عمل می‌نمایند، الهام‌بخشی برای یکی از اساتید دانشگاه پوردو شده، تا از طریق این ایده، اکتشافاتی در خصوص دستگاه‌هایی با توانایی تأمین نیروی مورد نیاز خودشان، مانند دستگاه‌های الکترونیکی مصرفی و همچنین نوآوری‌های دفاعی جدید را ارائه نماید.

تیم فعال در دانشگاه پوردو، به سرپرستی «ونژو وو» و چند تن دیگر از اساتید مهندسی صنایع این دانشگاه، موفق به توسعه یک فناوری پوشیدنی جدید شده‌اند که قابلیت تبدیل انرژی مکانیکی به الکتریکی را دارا می‌باشد. دکتر وو، در خصوص فناوری توسعه داده شده در دانشگاه پوردو، اظهار می‌دارد: «کار ما، گام مهمی در راستای تحقق فناوری‌های یکپارچه و مستقل مرتبط با انسان است». وی همچنین در خصوص کاربردهای بالقوه این فناوری به منظور توسعه بسیاری از نوآوری‌های خودمختار دیگر و با قابلیت تأمین انرژی مورد نیاز خود، مانند سنسورهای پوشیدنی، تجهیزات پیشرفته مراقبت‌های پزشکی، تجهیزات محاسباتی پیچیده، رابط‌های کاربری انسان-ماشین، ربات‌ها، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و اینترنت اشیاء نیز ابراز امیدواری نموده است.

فناوری اختراع شده توسط تیم دانشگاه پوردو، شامل ساخت یک نانوژنراتور تریبوالکتریک به نام «LMI-TENG» است که می‌تواند انرژی مکانیکی را در خود ذخیره نموده و آن را تبدیل به انرژی مورد نیاز برای فرایندهای داخلی مورد نظر در تجهیزات مختلف نماید. این نانوژنراتورها، توانایی حس نمودن و جذب سیگنال‌های مکانیکی ارسالی از بدن را داشته و از آن‌ها برای تأمین انرژی و ایجاد تجهیزات مستقل استفاده می‌نماید. در واقع، این فناوری جدید و فوق‌العاده با ارزش، امکان ساخت تجهیزات الکترونیکی کنترلی و همچنین سایر ابزارهای نظامی که به صورت مستقل قابلیت تأمین انرژی مورد نیاز خود را دارند، فراهم نموده و در نتیجه، ارزش بازار بسیار بالایی را به همراه خواهد داشت. بر اساس پیش‌بینی‌های ارائه شده، این فناوری جدید، بازاری 480 میلیون دلاری را تا سال 2028 میلادی، به خود اختصاص خواهد داد.

 

مرجع: «nanowerk»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.