آخرین اخبار

پیش‌بینی رشد سالیانه ۱۱.۱ درصدی بازار جهانی نانو رباتیک تا سال ۲۰۲۳

پیش‌بینی رشد سالیانه ۱۱.۱ درصدی بازار جهانی نانو رباتیک تا سال ۲۰۲۳

نانورباتیک، یکی از شاخه‌های جذاب فناوری نانو است که با توجه به گستره کاربردی و همچنین پتانسیل بالای پیش‌بینی شده برای بهره گرفتن از آن، با رویکرد بسیار مثبت شرکت‌های مختلفی روبرو شده است. این رویکرد مثبت، منجر به بازاری ۴.۹ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۸ میلادی شده است و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که این روند مثبت، در سال‌های آتی نیز ادامه داشته و با رشد سالیانه ۱۱.۱ درصدی، در سال ۲۰۲۳ میلادی به ۸.۳ میلیارد دلار خواهد رسید.

بر اساس گزارش ارائه شده توسط «Research and Market»، این رشد قابل توجه را می‌توان به افزایش حمایت‌های دولتی و سطح سرمایه‌گذاری در حوزه نانو رباتیک، رشد پیشرفت‌ها در حوزه ربات‌های مولکولی و همچنین تمرکز بر کاربردهای نانو فناوری در پزشکی و توسعه داروها، نسبت داد.

آنچه از سال گذشته میلادی انتظار می‌رود، سهم قابل توجه دست‌کاری در مقیاس نانو «Nanomanipulator»، از بازار نانو رباتیک است. دست‌کاری در مقیاس نانو، عمدتاً به دست‌کاری در اتم‌ها و مولکول‌ها معطوف شده و بیشتر برای کاربردهای پزشکی مورد توجه قرار دارد. با این وجود، در طول دوره پیش‌بینی شده در طی سال‌های ۲۰۱۸ الی ۲۰۲۳ میلادی، بیشترین نرخ رشد مرکب سالیانه، به حوزه کاربردهای مکانیکی اختصاص دارد. سیستم‌های مکانیکی نانو رباتیک، از جمله سیستم‌های بسیار پیشرفته مبتنی بر فناوری نانو به شمار می‌روند که برای کنترل روش‌ها و فرایندهای مختلف، با انعطاف‌پذیری به نسبت بالایی همراه می‌باشند. نانو ربات‌های مکانیکی، می‌توانند برای انواع مختلفی از سیستم‌های نانو رباتیک، طراحی و ساخته شوند؛ به عنوان مثال، می‌توان به منظور استفاده در نانوربات‌های زیستی کنترل شونده توسط مغناطیس و بر پایه باکتری‌ها، از این سیستم‌ها استفاده نمود.

بررسی‌های صورت گرفته در گزارش بازار ارائه شده، حاکی از آن است که اگرچه آمریکا دارای بزرگ‌ترین سهم از بازار در سال ۲۰۱۸ میلادی بوده است، با این وجود، در دوره پیش‌بینی شده بیشترین نرخ رشد مرکب سالیانه، به اروپا اختصاص خواهد داشت. شایان ذکر است که بخش عمده عامل کنترل‌کننده در خصوص این رشد قابل توجه، منوط به سناریوهای حمایتی است که توسط دولت‌های مختلف برای تحقیقات در حوزه نانو روباتیک و تمرکز روی نانو فناوری و پزشکی، اتخاذ شده است. همچنین بالا رفتن جمعیت و افزایش هزینه‌های مربوط به مراقبت‌های بهداشتی، از دیگر عوامل افزایش این بازار و نرخ قابل توجه رشد آن است.

شایان ذکر است که در بخشی از گزارش یاد شده، به معرفی برخی از بازیگران فعال در حوزه نانو رباتیک پرداخته شده که در گستره جغرافیایی به نسبت بزرگی پراکنده شده‌اند. از مهم‌ترین شرکت‌های فعال در این حوزه، می‌توان به Ginkgo Bioworks (ایالات‌متحده)، Imina Technologies (سوییس)، Thermo Fisher Scientific (ایالات‌متحده)، Nanotechnik Klocke (آلمان)، Oxford Instruments (انگلستان)، Nanotechnik Kleindiek (آلمان)، Bruker (ایالات‌متحده)، JEOL (ژاپن)، Toronto Nano Instrumentation (کانادا)، EV Group (استرالیا)، Xidex (ایالات‌متحده)، Synthace (آلمان)، Systems Park (کره جنوبی)، Smaract (آلمان)، Novascan Technologies (ایالات‌متحده)، Angstrom Advanced (ایالات‌متحده)، Hummingbird Scientific (ایالات‌متحده)، NT-MDT Spectrum Instruments (SI) (روسیه) و WITec (آلمان) اشاره نمود.

 

مرجع: «Research and Markets»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.