آخرین اخبار

نرخ رشد سالیانه ۲۵ درصدی برای بازار نانوالیاف‌ها

نرخ رشد سالیانه ۲۵ درصدی برای بازار نانوالیاف‌ها

نانوفناوری یکی از عناصر مهم در مسیر پیشرفت‌های آتی در بسیاری از حوزه‌های آموزشی، فنی، صنعتی و حتی اقتصادی خواهد بود. این میزان از اهمیت بالای این فناوری، کشورهای مختلف را بر آن داشته که با حمایت‌های دولتی و همچنین سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی، تمرکزی ویژه بر روی این حوزه داشته و به دنبال کسب بازارهای ملی و بین‌المللی و رقابت ساختاری با رقبای خود باشند. بر اساس گزارش اخیر شرکت ارزیابی بازار «ReportLinker»، ارزش بازار جهانی نانوالیاف‌ها در سال ۲۰۱۷ میلادی، بالغ بر ۱۲۶۳.۶ میلیون دلار بوده و انتظار می‌رود که این مقدار در سال‌های ۲۰۲۵-۲۰۱۸، با نرخ رشد سالیانه مرکب ۲۵ درصدی، به ارزش ۷۲۳۸.۳ میلیون دلار در سال ۲۰۲۵ برسد.

با توجه به کاربردهای گسترده و بالقوه نانوفناوری، کشورهای توسعه‌یافته جهان، با هدف تحقق الزامات صنایع، رویکرد تحقیقات در حوزه نانوالیاف‌ها را نیز در اولویت‌های خود قرار داده‌اند. با توجه به این واقعیت، کشورهایی مانند ژاپن، استرالیا، کره، چین، آمریکا، کانادا و فرانسه را می‌توان در زمره کشورهای فعال در حوزه تحقیقات و همچنین تجاری‌سازی نانوالیاف‌ها دانست. البته پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که ابتکارات نوآورانه چینی‌ها و هندی‌ها در زمینه فرایندهای تولیدی پیشرفته، می‌تواند به عنوان یکی از فرصت‌های قابل توجه رشد بازار نانوالیاف‌ها تلقی گردد. همچنین، با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده توسط دولت‌ها و دیگر نهادهای عمومی و خصوصی، انتظار می‌رود که فرصت‌های بزرگ و بالقوه‌ای در انتظار بازار نانوالیاف‌ها باشد.

گفتنی است که در گزارش ارائه‌شده، به صورت کلی بازار نانوالیاف‌ها، بر اساس مواد و کاربردهای آن‌ها، تقسیم‌بندی شده است. بزرگ‌ترین مزیت مربوط به نانوالیاف، این واقعیت است که این مواد را می‌توان از طیف وسیعی از مواد خام متفاوت ساخت. بر این اساس، بازار جهانی نانوالیاف‌ها بر اساس مواد، به نانوالیاف پلیمری، نانوالیاف کربني، نانوالیاف سرامیکی، نانوالیاف کامپوزیتی و نانوالیاف شیشه‌ای، قابل تقسيم است. بر اساس کاربرد نیز، بازار نانوالیاف‌ها، به لوازم مصرفي، الکترونيک، صنعتي، دفاعی، انرژی، علوم زیستی و دارویی، شیمیایی و محیط‌زیست و غیره تقسیم شده است. بر اساس حدس و گمان‌های ارائه شده، به نظر می‌رسد که در دوره پیش‌بینی شده، بخش صنعتی سلطه خود را در بازار نانوالیاف ادامه دهد. با این حال، این بخش الکترونیک است که نرخ بالای رسد در بازار نانوالیاف را تجربه می‌نماید.

لازم به ذکر است که در گزارش مذکور، پیش‌بینی و مروری بر بازار جهانی نانوالیاف، بر اساس پنج منطقه اصلی، شامل آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای جنوبی نیز ارائه شده است. همچنین، به منظور تأیید داده‌ها و تجزیه و تحلیل آن‌ها، مصاحبه‌هایی با شرکت‌کنندگان و مفسران مختلف صنعت، ارائه شده است.

 

مرجع: «PRNewswire»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.